فرماندار ویژه شهرستان میانه اعلام کرد: ۲ بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان به دلیل بهبودی، ترخیص شده‌اند.
به گزارش جارچی اخبار، محمدرضا مشایخی روز شنبه با اشاره به منفی بودن نتیجه آزمایش ۱۰ بیمار مشکوک به کرونا در این شهرستان گفت: اگر چه از طریق شبکه دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان تمامی امکانات برای شهرستان ها تامین می شود، اما در جهت اقدامات پیشگیرانه برای کنترل شیوع بیماری نیاز است خیرین و تشکل های مردمی در قالب امور خیرخواهانه و خداپسندانه از قبیل تهیه و توزیع ماسک، مواد ضدعفونی و دستکش کمک حال مراکز درمانی و شبکه بهداشت و درمان باشند.
وی در ادامه از مردم خواست تمامی اخبار و اطلاعات لازم در مورد بیماری و میزان افراد مبتلا و غیره را از طریق صدا و سیما پیگیری کنند، زیرا ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی آمار و اطلاعات لازم را اعلام می کند.
فرماندار میانه با اشاره به جوسازی و ایجاد مسائل روانی از سوی برخی در فضاهای مجازی، وضعیت شهرستان را به طور نسبی مطلوب خواند و گفت: در تامین اقلام مورد نیاز با کمک تمامی مردم، خیرین و تلاش شبانه روزی شبکه بهداشت و درمان و کادر درمانی نیز مشکلی نیست.
وی در پایان با اشاره به شعار «هر خانه یک قرنطینه خوب و محل امنی برای کنترل بیماریهاست»، ضرورت عمل به این شعار از سوی مردم و عدم حضور آنها در مکان های عمومی و پرتردد و همچنین رعایت بهداشت فردی و عمومی را مهمترین عامل در کنترل موفقیت آمیز این بیماری خواند.
شهرستان میانه با ۱۹۶ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.