رییس بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه عکس «جلوه‌های تربت پاکان و نیکان و بقاع متبرکه آذربایجان شرقی» در خانه تاریخی شربت اوغلی (بنیاد ایرانشناسی استان) گشایش یافت.

به گزارش جارچی اخبار، محمد طاهری خسروشاهی روز یکشنبه اظهار کرد: در این نمایشگاه ۷۰ قطعه عکس از مرحوم استاد «خانعلی صیامی»، استاد «کریم شب خیز»، استاد «مهران افشارنیا»، دکتر محمود رنجبر و تنی دیگر از عکاسان برجسته آذربایجان شرقی مربوط به بناها، ضریح، تربت امامزادگان و بقاع متبرکه استان در روستاهای دورافتاده و شهرهای استان به مناسبت آغاز ماه محرم در تبریز برپا شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه در آذربایجان شرقی مدفون هستند، افزود: در این نمایشگاه تعدادی عکس از امامزادگان شاخص استان از جمله امامزاده سیداسماعیل میانه، امامزاده سیدمحمد جلفا، امامزاده شاه قاسم روستای پیرلو، زیارتگاه جلوسار شبستر، امامزادگان عون ابن علی تبریز و مقبره آیات عظام قاضی طباطبایی تبریز به نمایش درآمده است.

وی همچنین گفت: حرم مطهر امامزادگان، کانون‌ توجه به خداوند و تخلق به اخلاق اولیای الهی بوده و از دیرباز مورد عنایت مسلمانان به ویژه ایرانیان و مردم آذربایجان شرقی بوده است.

وی ادامه داد: تبریز در دوران پیش از صفویه، شهر عارفان بزرگ بوده و ریشه‌های تشیع در این شهر با آغاز اسلام روییده است.

طاهری خسروشاهی گفت: تبریز، شهر اولیای خداوند متعال و شهر عابدان و عارفان بوده و از دوران گذشته، کانون معنویت بوده است.

وی افزود: نمایشگاه عکس «جلوه‌های تربت پاکان و نیکان و بقاع متبرکه در آذربایجان شرقی» از امروز تا روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه از ساعت هشت تا ۱۴ ظهر در خانه شربت اوغلی (عمارت بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی) پذیرای عموم مردم علاقمند است.