پیشکسوت استقلال نسبت به انفعال این باشگاه در نقل و انتقالات ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش جارچی اخبار، مجید نامجو مطلق پیشکسوت استقلال در مورد وضعیت حال حاضر این تیم نظرات جالبی دارد.

ارزیابی‌تان از شرایط فعلی استقلال چیست؟

زمانی که هلدینگ خلیج‌فارس به عنوان اسپانسرینگ استقلال انتخاب شد خیلی خوشحال شدیم و به این موضوع فکر کردیم که حتماً تیم به لحاظ مالی و اقتصادی و مدیریتی سازماندهی خوبی پیدا خواهد کرد و به نوعی باشگاه و متأثر از آن تیم سر و سامان پیدا خواهد کرد. اما این اتفاق به طور ایده‌آل فعلاً در استقلال رخ نداده و ما شاهد شرایط خوب و ایده‌آلی در استقلال نیستیم. امیدوارم هرچه زودتر اوضاع همان شود که همه می‌خواهند.

از جلسات سرمربی استقلال و هلدینگ هم در زمینه نقل و انتقالات خیلی خبر به بیرون درز نمی‌کند؟!

به هر حال سرمربی تیم و هلدینگ با هم در حال مذاکره هستند و شاید بهتر هم هست که خیلی از مسائل در فصل نقل و انتقالات رسانه‌ای نشود چون به هر حال شاهد بودیم وقتی حضور بازیکنی در تیم استقلال مطرح می‌شود بازارگرمی می‌شود. از این رو بهتر است همه چیز در بازار نقل و انتقالات بی‌سر و صدا پیش برود و مهم خروجی است که باید خوب و مثبت باشد.

استقلال در چه پست‌هایی نیاز به بازیکن دارد؟ شما به عنوان یک هافبک تکنیکی سال‌های دور چه پیشنهادی دارید؟

استقلال برای پست دفاع چپ زکی‌پور را به خدمت گرفت که بازیکن خیلی خوبی است و اسلامی را هم جذب کرده که حتماً به کار تیم می‌آید. اما هنوز در بعضی از پست‌های دیگر نیاز به تقویت دارد که باید باشگاه در این زمینه بازیکنانی را به خدمت بگیرد. بازیکنی باید جذب شود که از نظر فنی واقعاً به درد استقلال بخورد. مثلاً در خط هافبک استقلال نیاز به تقویت دارد؛ به خصوص در پست پلی میکر که چند سالی است استقلال در این پست نیاز به یک بازیکن را عمیقاً احساس می‌کند.

استقلال در نظر دارد که چند بازیکن از بوسنی هم به خدمت بگیرد که فعلاً در این زمینه موفقیتی نداشته!

ما از این بازیکنان شناختی نداریم به همین دلیل نمی‌توانیم آنها را قضاوت کنیم.

در خصوص حسینی، دروازه‌بان استقلال که در خصوص ماندن یا جدایی او هم هنوز حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد چه نقدی دارید؟

من معتقدم مشکل حسینی فنی نیست و این دروازه‌بان خوب درگیر یکسری از مسائل دیگر است که باید حل شود و قطعاً با کمک مسئولان مرتبط این اتفاق رخ خواهد داد. ما دیدیم که در سه سال اخیر حسینی به لحاط فنی خیلی خوب بوده و در میادین هم عملکرد قابل قبولی داشته است. امیدوارم مسئولانی که مرتبط به این ماجرا هستند مشکل را برطرف کنند.

با توجه به حضور استقلال در لیگ نخبگان، شرایط این تیم خیلی حساس‌تر شده است.

قطعاً از آنجا که استقلال باید در آسیا حضور داشته باشد بضاعت فعلی‌اش برای حضور در این مسابقات کافی نیست. به هرحال رقابت در نقل و انتقالات نیز دشوار است و باشگاه استقلال باید در این زمینه حساس باشد.

با توجه به اینکه تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس هزینه سنگینی می‌کنند، تکلیف تیم‌های ایرانی چه می‌شود؟

تیم‌هایی مثل استقلال در آسیا صاحبنام هستند و حضورشان وزنه سنگینی در آسیا محسوب می‌شود. اما هزینه‌هایی که کشورهای دیگر انجام می‌دهند کار ما را سخت کرده است. با وجود این نباید ناامید بشویم چون فوتبال ما همیشه به لحاظ توانایی‌های فنی بالا بوده و هست. به همین دلیل می‌توانیم باز هم جزو تیم‌های مدعی باشیم. ضمن اینکه در فوتبال هم چیزی قابل پیش‌بینی نیست. نکته‌ای که ما آن را در یورو هم دیدیم و شاهد بودیم که تیم‌ها واقعاً در یک سطح قرار دارند و به همین دلیل است که ذات فوتبال قابل پیش‌بینی نیست.

استقلال در زمینه قهرمانی در لیگ برتر هم قافیه را به رقیب سنتی باخته برای جبران این نقیصه چه پیشنهادی دارید؟

به هر حال در این چند سال اخیر مشکلات مدیریتی و نبود بودجه کافی و مشکلاتی که در زمینه فوتبال وجود دارد به تیم لطمه زده اما در فوتبال همه چیز به برنامه‌ریزی و مدیریت ونحوه یارگیری بستگی دارد. از این رو استقلال باید در زمانهای مناسب بازیکن‌های خوبی را جذب کند چه بسا که در چند سال اخیر هیچ زمانی شروع خوبی نداشتیم و خوب تدارک ندیدیم و برنامه‌ریزی مدونی هم نداشته‌ایم اما باز هم با این شرایط دیدیم که استقلال به‌خاطر اسم بزرگش تا آخرین روز مدعی قهرمانی بود.در حال حاضر هم همه چیز برای موفقیت استقلال به فصل نقل و انتقالات بستگی دارد و خیلی مهم است که در این فصل کلیدی و حیاتی باشگاه خیلی قوی کار کند.