مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: هدف از اجرای پویش با انرژی، مدیریت مصرف برق به میزان ۱۵ درصد است.

به گزارش جارچی اخبار، «ولی‌الله ناصری» اظهار کرد: برای درک بهتر از اثرگذاری کاهش ۱۵ درصدی باید عنوان کرد این میزان کاهش به اندازه تأمین برق ۱۵۰۰ کارخانه تولیدی است و اگر کاهش ۱۵ درصدی محقق شود به منزله‌ برق‌رسانی بیشتر به صنایع و چرخه تولید است.
وی عنوان کرد: مشترکانی که این ۱۵ درصد کاهش در مصرف برقشان محقق شود هم به ازای هر کیلووات تا سقف ۲۰۰۰ تومان پاداش صرفه جویی دریافت خواهند کرد هم وارد چرخه قرعه کشی جوایز ارزنده ای مانند خودرو و لوازم خانگی خواهند شد.
ناصری با اشاره به اینکه برای کاهش مصرف در وهله اول باید توجه خود را معطوف وسایل سرمایشی کرد، اظهار کرد: با تنظیم دمای کولر های گازی روی ۲۵ و استفاده از دور کند کولرهای آبی و نیز استفاده از وسایل پر مصرف مانند یخچال، ماشین‌های لباس شویی و ظرفشویی و اتو و … در ساعات غیر پیک یعنی ساعات غیر از ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ و همچنین استفاده از روشنایی روز به جای روشنایی الکتریکی صرفه جویی بیش از ۱۵ درصدی میسر و محقق خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام خاطرنشان کرد: پایان خرداد اولین دوره قرعه کشی به صورت کشوری انجام شد و خوشبختانه دو نفر از هم‌استانی ما هم در این دوره جزء برندگان بود و در دوره‌های دیگر که به صورت پایان هر ماه تا شهریور ماه انجام می‌شود؛ قرعه کشی‌ها استانی است، به طوری که در هر دوره هر استان حداقل برنده یک خودرو دارد و هم استانی ها با هم قرعه کشی خواهند شد.
وی بیان کرد: یکی از مواهب این پویش این است که هر چه صرفه جویی یک استان بیشتر باشد سهم آن استان از جوایز بزرگ پویش بیشتر خواهد بود.