رئیس جمهور منتخب گفت: بار سنگینی که شما مردم بر شانه‌های ما گذاشته‌اید، به شدت سنگینی می‌کند و بدون شما و به تنهایی نمی‌توان امور کشور را انجام داد.

به گزارش جارچی اخبار، مسعود پزشکیان امروز پنجشنبه (۲۱ تیرماه) در جمع اعضای ستاد انتخاباتی استان تهران که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: پست، مقام و جایگاه برای من هیچ امتیازی ندارد و به آنچه که به آن معتقدم، همچنان اعتقاد دارم. اما بار سنگینی که شما و مردم بر شانه‌های ما گذاشته‌اید، به شدت سنگینی می‌کند.

رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر شما اعضای ستاد، مردم، نخبگان، تولیدکنندگان، کارشناسان، صنعت گران، مذهبیان، عشایر، کشاورزان و سایر اقشار مردم نباشند، به تنهایی و بدون حمایت مردم، نمی‌توان امور کشور را انجام داد.

وی با بیان اینکه صادقانه با همه مردم بر آنچه که پیمان بسته است، خواهم ماند، یادآور شد: زندگی امام حسین (ع) و سایر ائمه سرشار از حریت، آزادگی، درس و تجربه است و من زندگی خود را با زندگی آنها تطبیق داده و به این راهی که انتخاب کرده ام، افتخار می کنم.

برای حق و عدالت در برابر هیچ قدرتی سرخم نخواهم کرد

پزشکیان با تاکید بر اینکه برای حق و عدالت در برابر هیچ قدرتی سرخم نخواهد کرد، ادامه داد: همه حرف‌هایی بیان شد، شعار نبود بلکه به آن باور داریم. اما اینکه چه میزان می‌توانیم در این راه بایستم، به شما، ما و مردم کشور بستگی دارد. اما عده‌ای رفتارهایی به اسم اعتقاد و باور انجام دادند که اعتقاد مردم نسبت به باورها کمرنگ و شاید بی رنگ کردند.

رئیس جمهور منتخب ایران اسلامی در ادامه یادآور شد: وقتی انسانی که حریت دارد و حق طلب است و همه چیز خود را برای حق قربانی می‌کند، اما برخی به چنین انسان هایی توجه نمی‌کنند و جای دیگری را قبله خود قرار می دهند.

پزشکیان تصریح کرد: اما اگر با مردم بر اساس حق و عدالت صحبت کنیم، اگر حق همه را بپذیریم و در اختیار آنها قرار دهیم و حق آنها را چه چپ باشند چه راست، مذهبی وغیرمذهبی، مسلمان و غیرمسلمان، زن یا مرد، چه جوان یا پیرباشند، ضایع نکنیم، قطعا هیچ فردی از ما ناراضی و دلزده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ما مسئول از بین رفتن باورها هستیم و این موضوع به آن امام یا باور مرتبط نیست، افزود: در این راه الگو شویم تا سبب بی آبروی ما نشود بلکه سبب زینت ما شود. برهمین اساس زندگی، اخلاق، برخورد و رفتار ما باید در مسیری که امام به ما نشان داده، قرار بگیرد که در چنین شرایطی کشور پیشرفت خواهد کرد و روابط ما هم انسانی شده و برخوردها با یکدیگر منصفانه خواهد شد.

رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ادامه داد: این رویه سبب خواهد شد به یکدیگر افترا و تهمت نزده و دروغ نگوییم. در حالی که بسیار ساده وعده می‌دهیم ولی عمل نمی‌کنیم.

پزشکیان تاکید کرد: یکی از فرایض مهم در بین مردم این است که فردی که وعده می‌دهد پای وعده و حرف خود بایستد.

زد و بندی انجام نخواهم داد

رئیس جمهور منتخب با طرح این سوال که حرف می‌زنیم ولی پای حرف خود نمی‌ایستیم، تاکید کرد: برخی از برادرها گمان می‌کنند که ما خود را گم کردیم و یا قرار است زد و بندی انجام دهیم. اما مطمئن باشید که زد و بندی انجام نخواهیم داد.

پزشکیان ادامه داد: شما اعضای ستاد، بازوان و صدای ما محسوب می‌شوید

قرار نیست بخورم، ببرم و بدزدم

وی با بیان اینکه در هر موقعیتی که بوده صادقانه با مردم صحبت کرده ام، یادآور شد: این موقعیت‌ها و جایگاه‌ها ما را تغییر نخواهد داد. اگر قرار بود بخورم، ببرم و بدزدم، تاکنون باید این کار را انجام می‌دادم اما قرار نیست در این سن برای خودم و اطرافیانم کاری انجام دهم و کاری هم نخواهم کرد.

رئیس جمهور منتخب مردم از اعضای ستاد خود خواست انسجام و وحدت خود را حفظ کنند و افزود: با این شبکه به یکدیگر وصل شوید و صدای من باشید و من صدای شما خواهم بود. باید ایران بر اساس حق، عدالت، آزادگی و مردانگی درست شود.

پزشکیان با قدردانی از همه مردم این کشور که پای صندوق‌های رای آمدند، تصریح کرد: ایران برای همه ایرانیان است و همه باید تلاش کنیم ایران بر اساس حق، عدالت، آزادگی و مردانگی درست شود. حق هر فردی، حق هر قومی و حق هر کسی که در این جامعه ناحق شود، باید ما مقابل آن ایستاده و از این ناحقی جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم حق فردی از بین برود.

وی ادامه داد: این رویه را امام حسین (ع) و حضرت علی (ع) به ما یاد دادند و به ما آموختند.

وی یادآور شد: اگر دیدید که این نشست کمی با تاخیر انجام شد به این دلیل است که دیدارهای متعددی بود و امکان دیدار همه شما در این مدت فراهم نشد. چرا که فرصت کمی وجود دارد. در حالی که خدمتگزار همه شما و خاک پای همه ایرانیان هستم و به این شکل نیست که وعده دهم و به پستی برسم و بعد فرار کنم.

راه انسان‌های آزاده و عدالت خواه را ادامه خواهم داد

وی با بیان اینکه با کمک هم، باورها و اعتقادهای خود را با قدرت در جامعه پیگیری خواهیم کرد، افزود: ما از نسلی نیستیم که تصور کنید دروغ می گویم. بلکه ما راه امام حسین(ع) و راه حضرت علی(ع) و راه انسان‌های آزاده و عدالت خواه را ادامه خواهیم داد.

پزشکیان از همه اعضای ستاد و سایر مردم خواست در راهی که دارد به وی کمک کنند و خاطرنشان کرد: در این راه امید است به نحوی اقدام کنیم که اجازه ندهیم در جای جای این کشور ظلمی و ستمی انجام شود و حق و ناحقی صورت بگیرد و مظلومی باشد و ما صدای او را نشنویم. بلکه باید صدای او را بشنویم و حق او را پیگیری کنیم.