سخنگوی صنعت برق اصفهان گفت: رکورد مصرف برق در مناطق تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای اصفهان شامل استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری، روز گذشته شکسته شد.

به گزارش جارچی اخبار،  داوود قاسمی  افزود: مجموع برق مصرفی این ۲ استان در روز گذشته از ۶ هزار مگاوات عبور کرد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط جدید در حالی رقم خورده است که سال پیش در اواسط تیر، اوج مصرف ۲ استان به کمی بیش از پنج هزار مگاوات رسیده بود که از افزایش مصرف یک هزار مگاواتی معادل ۱۵ درصد حکایت دارد.

سخنگوی صنعت برق اصفهان ادامه داد: اکنون تمام توان نیروگاهی در اختیار شرکت برق منطقه‌ای اصفهان برای تولید برق بکار گرفته شده است و مجموع تولید شبانه‌روزی به پنج‌ هزار و ۲۰۶ مگاوات می‌رسد که حدود یک هزار و ۷۳ مگاوات کمتر از میزان مصرف منطقه است و ناترازی آن از شبکه سراسری جبران می‌شود.

وی تاکید کرد: گرم شدن هوا در روزهای اخیر باعث افزایش بی‌سابقه مصرف و ناترازی بین تولید و مصرف برق شده است که برای عبور از این شرایط به همراهی مشترکین به‌منظور مصرف بهینه برق نیازمندیم.

وی ادامه داد: تابستان جاری میزان تقاضای برق برای پنجمین بار در کشور رکورد زد و به ۷۷ هراز و۵۰۰ مگاوات در روز رسید در حالی که سال گذشته در این ایام رکورد مصرف ۷۱ هزار و ۳۶۰مگاوات بود که این رقم افزایش ۶ هزار مگاواتی و رشد ۸.۶ درصدی مصرف در کل کشور را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: این افزایش ۶ هزار مگاواتی معادل تقاضای مصرف روزانه استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری است که نشان می‌دهد افزایش مصرف برق تا چه اندازه زیاد بوده است.

سخنگوی صنعت برق اصفهان یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد به ازای هر درجه افزایش دما، حدود یک هزار و ۸۰۰ مگاوات به میزان تقاضای مصرف برق کشور اضافه می‌شود.

قاسمی افزود: روز گذشته اصفهان و ۱۴ شهر دیگر استان دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه کردند که بدلیل ماندگاری هوای گرم، تداوم این شرایط تا روز جمعه نیز ادامه خواهد داشت و دیروز بیشینه دما در کلانشهر اصفهان به ۴۱ درجه سانتیگراد رسید.

وی اظهار داشت: شرکت توزیع برق منطقه ای اصفهان در راستای تامین برق پایدار و مطمئن از کلیه مشترکین درخواست همکاری در حوزه مدیریت مصرف برق را دارد و مشترکین می‌توانند با کاهش مصرف ک کنترل و مدیریت مصرف بهتر، از تخفیف‌ها و جوایز مربوط به مصرف بهینه برخوردار شوند.

به گزارش ایرنا، شرکت برق منطقه‌ای اصفهان مُتولی تامین و توزیع برق استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری است.

استان اصفهان نزدیک به سه میلیون مشترک برق و چهارمحال و بختیاری ۴۲۳ هزار مشترک برق دارد.