رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: آیین‌نامه‌ای برای مدارس هیات امنایی و مشارکت‌های مردمی تنظیم و برخی از آن‌ها ابلاغ شده و تعداد دیگری نیز به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌ و پرورش، احمد محمودزاده در همایش آموزشی توجیهی کارشناس مسئولان امور شوراهای آموزش و پرورش و آموزش از راه دور استان‌های سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر با تاکید بر اجرای الگوی مدارس تراز طبق سند تحول بنیادین اظهار کرد: بناست در تابستان جاری بخشی از این مهم به مرحله اجرا برسد. از این رو اقدامات زیربنایی آن در سازمان در حال انجام است.

وی ادامه داد: بخش مهمی از این الگو در کف مدرسه در استان‌ها به منصه ظهور می رسد و در این مسیر کارشناسان آموزش و پرورش نقش مهمی دارند و باید مسیر اجرای هر چه بهتر آن را فراهم سازند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فعالیت‌های مدارس از تست‌محوری به فضای مفهوم‌محوری و علمی تغییر رویکرد داده است، افزود: برای انجام این مهم در راستای کیفیت بخشی به مبانی آموزشی تلاش های بسیاری انجام شده و به نتایج مطلوبی هم رسیده است.

محمودزاده به نقشه راه آموزش و پرورش هم اشاره کرد و گفت: وظیفه داریم نقشه راه و مطالبات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) را در دستور کار و اولویت قرار دهیم.

وی شوراهای عالی آموزش و پرورش را تسهیل‌گر و کمک‌کننده در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین دانست و گفت: آنچه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است، رسیدن به مدرسه تراز نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی درباره فعالیت‌های این سازمان هم توضیح داد: تلاش بر این بوده سند و نقشه راه فعالیت مدارس غیر دولتی براساس آنچه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است، انجام شود.

به گفته محمودزاده، کارت صلاحیت معلمان و همچنین کاهش ساعات حضور معلمان مدارس غیردولتی و بیمه معلمان اتفاقات خوبی است که در مدارس هیات امنایی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه بخشی دیگر از فعالیت‌های ما در برنامه‌های مشترک با دیگر معاونت‌ها تعریف می‌شود، گفت: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای بخش قابل ملاحظه‌ای از همکاری ما با معاونت آموزش متوسطه است که هم در راستای توسعه کمی و هم کیفی گام برداشتیم.

محمودزاده از برگزاری جشنواره کارآفرین با محوریت ابتکارات دانش‌آموزان مدارس غیردولتی در نیمه دوم مردادماه امسال خبر داد و گفت: همچنین رویداد ملی زبان در تابستان امسال برگزار خواهد شد.