مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز از نشت یابی نزدیک به یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر از خطوط لوله‌های انتقال گاز این منطقه در سه ماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی منطقه هشت عملیات انتقال گاز، فیروز خدائی با اشاره به گستردگی خطوط لوله انتقال گاز و اهمیت جلوگیری از وقوع نشتی و اتلاف این سرمایه ملی، گفت: چهار هزار و ۱۱۱ کیلومتر طول خطوط لوله در این منطقه است .

وی افزود: با انجام دقیق عملیات نشت یابی و بررسی مستمر تاسیسات، ضمن افزایش بهره وری و حفظ یکپارچگی خطوط گاز، از به وجود آمدن حوادث ناگوار و هدر رفت این سرمایه ملی جلوگیری می شود.

ولتاژگیری ۲ هزار کیلومتر از خطوط لوله منطقه هشت انتقال گاز

خدائی همچنین گفت: در سه ماهه نخست سالجاری به منظور انتقال پایدار و ایمن گاز، ولتاژگیری ۲ هزار و ۲۹۱ کیلومتر از خطوط لوله انتقال گاز تحت پوشش این منطقه انجام شد.

وی افزود: هدف از ولتاژگیری، اندازه گیری ولتاژ کلیه تست پوینت‌های منطقه و در نهایت مقایسه با حداقل ولتاژ حفاظت کاتدی مورد نیاز است که در صورت تامین ولتاژ کلیه تست پوینت‌ها سیستم پایدار در مقابل خوردگی حفاظت می‌شود

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز گفت: در طول سه ماهه نخست سال جاری، عملیات پیگرانی ۱۴۱ کیلومتر از خطوط این منطقه شامل ( ۷۱ کیلومتر از خط ۱۶ اینچ ابراهیم آباد نقده، ۱۷ کیلومتر از خط ۲۰ اینچ پری، ۲۳ کیلومتر از خط ۲۰ اینچ تقویتی خوی، ۳۰ کیلومتر از خط هشت اینچ اشنویه ) پیگرانی شد.

وی افزود: مهمترین تاثیر این عملیات تمیز کردن، زدودن رسوبات جدار و سطوح داخلی لوله و خارج کردن ضایعات، اجسام احتمالی داخل لوله و میعانات لوله جهت تحویل گاز طبیعی با شرایط استاندارد است.

وی اظهار کرد: اجرای پروژه‌های پیگرانی در راستای جلب رضایت ذینفعان و تامین گاز مطلوب به مبادی مصرف انجام می‌ شود.

خدائی، انجام پیگرانی را باعث افزایش ضریب اطمینان پایدار و مستقل گاز در تحویل سوخت پاک به مصرف کننده‌ها و پایش مستمر سلامت و ایمنی خطوط لوله در زمان اوج مصرف عنوان کرد.

مهمترین وظیفه شرکت انتقال گاز ایران خرید و حق العمل کاری گاز طبیعی، اتان، گاز مایع و مایعات گازی از منابع تولید داخلی و خارجی و فروش به مبادی تعیین شده داخلی و پایانه های صادراتی و انجام سوآپ فرآورده های یاد شده است.
این مهم توسط ۱۰ منطقه عملیاتی شامل منطقه ۱ (خوزستان)، منطقه ۲ (اصفهان)، منطقه ۳ (تهران)، منطقه ۴ (خراسان)، منطقه ۵ (فارس)، منطقه ۶ (هرمزگان)، منطقه ۷ (همدان)، منطقه ۸ (آذربایجان شرقی)، منطقه ۹ (مازندران) و منطقه ۱۰ (بوشهر) انجام می شود.

رسالت منطقه هشت گاز کشور دریافت گاز طبیعی از مناطق ۳، ۷ و ۹ و منابع خارجی (جمهوری آذربایجان) و انتقال ایمن و پایدار به مبادی مصارف داخلی کشور و پایانه های صادراتی (کشورهای ترکیه، جمهوری خود مختار نخجوان و جمهوری ارمنستان) و همچنین بهره برداری و نگهداری خطوط لوله است.