نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش صنعت استان با اجرای قوانین مولدسازی و رفع موانع تولید و سرمایه گذاری، رونق می‌گیرد.

به گزارش جارچی اخبار، «رضا صدیقی» روز سه شنبه در نشست با مدیران ماشین سازی تبریز پس از بازدید از این گروه صنعتی، افزود: بخش صنعت استان باید با همکاری دستگاه های متولی و با بهره گیری از ظرفیت های قانونی ایجاد شده و استفاده از فناوری های جدید، مسیر توسعه را طی کرده و تولیدات خود را افزایش دهند.

وی اظهار کرد: این بخش از جمله گروه ماشین سازی باید برای طرح بازسازی و نوسازی صنایع با تجهیز خطوط تولیدی از ظرفیت و توانمندی های موجود برای رونق اقتصادی کشور تلاش کنند.

بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال سوددهی ماشین سازی تبریز

مدیرعامل گروه صنعتی ماشین سازی تبریز نیز در این بازدید با ارایه گزارشی از عملکرد، فعالیت ها و برنامه های تولیدمحور این گروه صنعتی در سال جاری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی، گفت: با توجه به ماموریت و چشم انداز این گروه صنعتی با وجود مشکلات پیش رو، توسعه محصولات تولیدی این شرکت در اولویت است.

«داوود یعقوبی بقا» افزود: این شرکت با مشکلاتی مانند فرسودگی خطوط تولید و عدم امکان سرمایه گذاری به جهت قوانین خصوصی سازی مواجه است ولی امید است در آینده ای نه چندان دور با برنامه ریزی های انجام شده، تولیدات این شرکت افزایش یابد.

وی اظهار کرد: شرکت ماشین سازی با بهره گیری از نیروهای متخصص و فنی در خطوط تولید توانست در سال ۱۴۰۲ تولیدات خود را افزایش دهد و بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال سوددهی داشته باشد که این سوددهی در چندین دهه فعالیت این کارخانه کم سابقه است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از توانمندی ها و تولیدات گروه ماشین سازی تبریز بازدید کرد.

در حال حاضر ارزش محصولات تولیدی این شرکت بیش از ۶ هزار میلیارد ریال است که نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از سه برابر شده و این رقم با تحقق برنامه ها و چشم اندازهای شرکت، باز قابل افزایش است.

۷۵۰ نفر در گروه ماشین سازی، ۳۷۰ نفر به صورت قرارداد شرکتی در بخش ریخته گری و ۲۵۰ نفر نیز به صورت پیمانکاری در گروه ماشین سازی تبریز مشغول فعالیت هستند که به گفته مسوولان این شرکت، اگر زمینه برای فعالیت چند نوبته در این شرکت فراهم شود تعداد شاغلان در این مجموعه تا ۳۵۰۰ نفر قابل افزایش است.

گروه ماشین‌سازی تبریز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های کشور، تولیدکننده انواع ماشین‌های صنعتی مانند انواع ماشین‌ابزار، ماشین‌های تراش، ماشین‌های فرز، ماشین‌های مته، قطعات ریخته و دستگاه‌های سی ان سی است.
قرارداد ساخت این کارخانه بین ایران و چکسلواکی سابق برای تولید انواع ماشین‌آلات صنعتی منعقد شد و از سال ۱۳۵۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.