خبری مبنی بر حمله به‌ دسته عزاداری و قمه کشی در محله قره آغاج تبریز با کشته و مجروح شدن ۲۷ نفر در فضای مجازی منتشر شد که فرمانده نیروی انتظامی، دادستان و فرماندار شهرستان تبریز به تشریح جزئیات این خبر پرداختند که واقعیت آن درگیری تعدادی اراذل و اوباش با یکدیگر و زخمی شدن چند نفر بوده که در این خصوص اخبار نادرستی در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان تبریز، انتشار خبری مبنی بر کشته و زخمی شدن ۲۷ نفر توسط افراد قمه به دست در یکی از هیات عزاداری در محله قره آغاج را تکذیب کرد.

سرهنگ یداله جهان آرا در تشریح این جزئیات این خبر، اظهار کرد: موضوع، دعوای شخصی تعدادی از مخلان نظم و افراد اوباش بود که متاسفانه به صورت اشتباه حمله به هیات عزاداری عنوان شده است و پلیس موضوع را بررسی کرد و در این رابطه تعدادی از عوامل درگیری نیز شناسایی شدند.

وی تاکید کرد: امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز پلیس است و چنانچه افرادی بخواهند نظم و امنیت شهروندان و جامعه را خدشه دار کنند با برخورد شدید و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

سه نفر مصدوم‌ شدند

بابک محبوب علیلو دادستان تبریز هم در واکنش به خبر حمله به یک دسته عزاداری در تبریز، اظهار کرد: موضوع ارتباطی با دسته عزاداری نداشت و عده‌ای اراذل و اوباش با دعوای شخصی و هنجارشکنی، در نظم عمومی اخلال ایجاد کردند.

وی با هشدار برای برخورد قانونی و قاطع با هرگونه رفتارهای ناهنجار و ناقض قانون، گفت: این افراد تحت تعقیب کیفری قرار گرفته و برخی دستگیر و تفهیم اتهام شدند و تلاش‌ها برای شناسایی و دستگیری بقیه افراد برای برخورد قانونی ادامه دارد.

وی تاکید کرد: با افرادی که با رفتارهای ناقض قانون، نظم عمومی را بر هم بزنند با قاطعیت در حدود مقررات برخورد خواهد شد و این قبیل افراد مشمول ارفاق‌های قانونی نیز نمی‌شوند.

علیلو با رد شایعه فوت افراد در حادثه قمه کشی شامگاه دوشنبه، گفت: سه نفر در این حادثه مصدوم شدند که حالشان مساعد است.

دعوای شخصی میان تعدادی از اراذل و اوباش در فضای مجازی به اشتباه حمله به هیات عزاداری عنوان شده است

یونس فاتح فرماندار شهرستان تبریز نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران، در خصوص شایعه حمله به دسته عزاداری، اظهار کرد: این مسئله یک دعوای شخصی میان تعدادی از اراذل و اوباش بوده ولی به اشتباه در فضای مجازی حمله به هیات عزاداری عنوان شده است.

وی افزود: همزمانی دعوای شخصی ارازل و اوباش با زمان برگزاری دسته عزاداری، باعث شده تا برخی این دعوای شخصی را حمله به دسته عزاداری بپندارند.

فاتح در خصوص آمار کشته یا مجروح در این درگیری، خاطرنشان کرد: هیچ کس در این دعوای شخصی کشته نشده است و چند نفر به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان بستری هستند.