قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۴۳ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۳ سنت رسید.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از رویترز، قیمت نفت تا حدی کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران در حال بررسی میزان خوشبینی مصرف‌کنندگان نسبت به وضع اقتصاد در بحبوحه افزایش امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سپتامبر هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۴۳ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۱ سنت معادل ۰.۵۰ درصد کاهش ۸۲ دلار و ۲۱ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت خام برنت پس از دو هفته افزایش، ۱.۷ درصد طی هفته گذشته کاهش یافته است. نفت آمریکا هم یک کاهش قیمت هفتگی ۱.۱ درصدی را تجربه می‌کند و پایین آمدن نرخ بهره رشد اقتصاد را تقویت کرده و مصرف سوخت را افزایش می‌دهد.

تقاضا برای بنزین در آمریکا در هفته منتهی به پنجم ژوئیه طبق گزارش اطلاعات دولتی این کشور به ۹.۴ میلیون بشکه در روز رسید، یعنی بالاترین رقم از ۲۰۱۹ برای هفته‌ای که شامل تعطیلات روز استقلال آمریکا می‌شود. تقاضای ماهانه برای سوخت هواپیما هم به بالاترین رقم از ژانویه ۲۰۲۰ رسیده است.

افزایش تقاضا برای سوخت پالایشگاه‌های آمریکا را مجبور کرد فعالیت خود را تشدید کرده و از ذخایر نفتی برداشت کنند. مصرف نفت خام پالایشگاه‌های گالف کوست آمریکا در هفته گذشته برای اولین بار از ژانویه ۲۰۱۹ به بیش از ۹.۴ میلیون بشکه در روز رسید.