رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هم سازمان آتش نشانی و شهردار منطقه باید نسبت به پیگیری از قوه قضاییه جهت الزام مدیریت بیمارستان اقدام لازم را داشته باشند، گفت: شهرداران مناطق باید در موارد خاص مانند بیمارستان‌ها به صورت ویژه موضوعات را از قوه قضاییه پیگیری کند. قوه قضاییه نیز هیچ گونه اغماضی در خصوص بحث ایمن‌سازی در بیمارستان‌ها نداشته باشد.

به گزارش جارچی اخبار، «مهدی بابایی» ر درباره آتش سوزی شب گذشته در بیمارستان شریعتی گفت: پیرو رسیدگی به وضعیت ساختمان‌های ناایمن وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌ها را ملزم کرده است نسبت به تاییدیه ایمنی به صورت سالیانه از سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اقدام کنند.

وی ادامه داد: این فرآیند شروع شده است و در صورت‌عدم تاییدیه ایمنی از سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گرید بیمارستان تنزل پیدا خواهد کرد. لذا بیمارستان‌ها در این زمینه پیگیری ویژه‌ای دارند که تاییدیه ایمنی را دریافت کنند. البته اخذ تاییدیه ایمنی به معنی این نیست که هیچ گونه حادثه و آتش سوزی دیگر اتفاق نمی‌افتد بلکه به این معنی است که اگر آتش سوزی اتفاق افتاد حداقل خسارت‌ها ایجاد شود.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود که نمی‌توانیم آتش سوزی را صفر کنیم اما می‌توانیم خسارات جانی و مالی را به حداقل برسانیم.

بابایی درباره لزوم ورود قوه قضاییه به ساختمان‌های ناایمن پرتردد از جمله بیمارستان‌ها گفت: شهرداران مناطق باید در موارد خاص مانند بیمارستان‌ها به صورت ویژه موضوعات را از قوه قضاییه پیگیری کند. قوه قضاییه نیز هیچ گونه اغماضی در خصوص بحث ایمن‌سازی در بیمارستان‌ها نداشته باشد.

وی در واکنش به اینکه این بیمارستان چندین بار از سوی سازمان آتش نشانی بازدید و اخطار ناایمنی دریافت کرده است، گفت: هم سازمان آتش نشانی و شهردار منطقه باید نسبت به پیگیری از قوه قضاییه جهت الزام مدیریت بیمارستان اقدام لازم را داشته باشند. این بیمارستان در لیست ساختمان‌های خیلی پرخطر قرار نداشته است و در رده‌بندی‌های بعدی قرار دارد و در خصوص ایمن‌سازی هیچ گونه اغماضی نباید صورت بگیرد و نکته پراهمیت این است که به هرحال باید کلیه ساختمان‌ها چه ساختمان‌های پرخطر و چه میان خطر و چه کم خطر رعایت موارد ایمنی را داشته باشند.