رزمایش پیشگیری از آتش سوزی و تمرین اطفای حریق در بخش مرکزی شهرستان هوراند و در جنگل های ارسباران برگزار شد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی ، رییس این اداره در هوراند با اشاره به اینکه در این مانور محیط بانان این مجموعه همراه بخشدار مرکزی و اعضای مدیریت بحران شهرستان حضور داشتند، گفت: با توجه به پوشش گیاهی و رشد بالای گیاهان در جنگل های ارسباران لزوم افزایش آمادگی محیط‌ بانان بسیار ضروری است.

قادر مین باشلو ادامه داد: در این رزمایش اقدامات کنترلی و پیشگیرانه و استفاده از ابزارهای مهار آتش‌سوزی از جمله تجهیزات اطفای حریق همچون روت فایر، دستگاه‌های دمنده، دستگاه آب‌پاش، آتش‌کوب و کپسول‌های آتش خاموش‌کن برای جلوگیری از آتش سوزی‌های احتمالی و گسترش آن در فصل گرم سال اجرا شد.

وی گفت: مطابق آماده باش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در خصوص مقابله با آتش سوزی جنگل ها و مراتع و نیز با توجه به ارزش بالای زیست بوم ذخیرگاه بین المللی ارسباران مانور مشترک فوق با هماهنگی اداره منابع طبیعی شهرستان هوراند برگزار شد.

مین باشلو اظهار کرد: ذخیرگاه زیستکره ارسباران یکی از زیست بوم‌های ارزشمند آذربایجان شرقی است و با توجه به حساسیت این منطقه و آسیب پذیری آن، وظایف دستگاه‌های متولی در کنترل آتش سوزی‌ها بسیار مهم است.

وی ابراز امیدواری کرد امسال اعتبار لازم برای پروژه‌های پیشنهادی پیشگیری و اطفاء حریق در فصل مدیریت بحران شهرستان محقق شود.

شهرستان هوراند با جمعیت ۳۰ هزار نفر در فاصله ۱۶۸ کیلومتری شمال شرقی مرکز آذربایجان شرقی در منطقه ارسباران قرار دارد.