نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه از ثبت نام ۱۹ نفر برای پست ریاست و نام‌نویسی ۱۸ نفر برای دادستانی دیوان دیوان محاسبات خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، مهرداد بائوج لاهوتی درباره معرفی نامزدهای ریاست دیوان محاسبات از سوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: امروز ثبت نام نامزدها برای ریاست دیوان محاسبات کشور تمام می‌شود و فردا بعد از ظهر ما در کمیسیون اعضای «کمیته دیوان محاسبات» را مشخص می‌کنیم.

نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: قرار شد اعضای کمیته دیوان محاسبات تا روز سه‌شنبه کارشان را به اتمام برسانند که یا این هفته و یا در بدبینانه‌ترین حالت هفته آینده ما ۲ نامزد ریاست دیوان محاسبات و ۲ نامزد برای دادستانی دیوان محاسبات را به صحن علنی مجلس شورای می‌کنیم.

وی در خصوص تعداد افرادی که برای ریاست دیوان و دادستانی ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار داشت: تاکنون ۱۹ نفر برای ریاست دیوان و ۱۸ نفر برای دادستانی دیوان ثبت‌نام کرده‌اند و روند ثبت‌نام همچنان ادامه دارد. در مجموع استقبال خوبی صورت گرفته و ان‌شاالله هرچه صلاح مردم باشد، رخ دهد.

لاهوتی درخصوص مقررات ثبت‌ نام نامزدها بیان کرد: نامزدها باید دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر باشند و سابقه خدمت در مقام‌های مدیریتی موضوع ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری را داشته باشند البته قطعا کمیسیون شاخص‌هایی را خواهد گذاشت به طور مثال کمیسیون و کمیته برای رشته‌های تحصیلی شاخصه‌هایی خواهد داشت.