نماینده اهواز در مجلس دوازدهم گفت: مجلس آمادگی دارد وزرای توانمند، کارآمد، متدین، پاکدست و آن‌هایی که نگاه به درون دارند و افرادی که از سیاه‌نمایی و ناامیدی به دور هستند را انتخاب کند تا به رئیس‌جمهور کمک کند.

به گزارش جارچی اخبار، مجتبی یوسفی،‌ درباره دیدار روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر انقلاب و توصیه‌های ایشان مبنی بر همکاری بین قوه مجریه و مقننه گفت: حضرت آقا در دیدارشان همچون گذشته صحبت‌های حکیمانه، پدرانه و بسیار ژرف و امیدوارانه‌ای را مطرح کردند. رئیس جمهور منتخب هم روز گذشته بدون تکلف در صحن علنی و در دیدار با مقام معظم رهبری حضور پیدا کردند و این نشان از روحیه مردمی ایشان دارد که ان‌شاالله در کار هم ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: اصلی‌ترین کار دولت جدید و مجلس تشکیل کابینه در اسرع وقت است و همانطور که رهبری گفتند موفقیت و پیروزی رئیس‌جمهور و دولت آقای پزشکیان موفقیت و پیروزی همه ارکان نظام است. این نکته دقیقی است که حضرت آقا در فرمایشات خود دسته‌بندی‌ها و گروه‌بندی را کنار می‌زنند، موفقیت آقای پزشکیان موفقیت همه ماست.

نماینده اهواز در مجلس دوازدهم ادامه داد: نکته بعدی که حضرت آقا فرمودند بحث تعامل دولت و  مجلس و کار مشترک فی‌مابین ما بود. یک نکته‌ای که ما باید بپذیریم این است که کابینه و وزرا باید با رئیس‌جمهور هماهنگ باشند و این باید مدنظر باشد نگاه کلان رئیس جمهور در موضوعات سیاسی و حکمرانی بر کل کابینه تسری پیدا می‌کند.

وی با اشاره به این‌که طبق اصل ۱۲۷ قانون اساسی از اختیارات رئیس‌جمهور انتخاب کابینه و وزرا است، عنوان کرد: این سازوکارهایی که اخیرا مطرح شده اگر جنبه مشورتی داشته باشد، بد نیست اما اگر با این روش اختیارات رئیس‌جمهور را کم کنند و  یا وی را در کار انجام شده قرار دهند قطعا ثواب نیست و یک بدعت جدید است، زیرا بعد از شروع به کار دولت این کار یک نوع تحزب با امکانات دولتی محسوب می‌شود که هم به ضرر دولت خواهد شد و هم پاسخگویی وزرا را جز به ارکانی که در قانون اساسی آمده یعنی رئیس‌جمهور و مجلس به یک نهاد جدید دیگری به عنوان شورای راهبری هم خواهیم داشت که باید دقت شود. البته باز هم تاکید می‌کنم باید به انتخاب رئیس جمهور احترام گذاشت.

یوسفی خاطرنشان کرد: نکته بعدی این است که با هم‌افزایی و همدلی کمک کنیم که کابینه رأی بیاورد. کابینه‌ای که حضرت آقا فرمودند کار مشترک دولت و مجلس است، یعنی شخص رئیس‌جمهور باید کابینه‌ای معرفی کند که شامل افراد متدین، پاکدست و فارغ از دسته‌بندی‌ها باشند.

وی تاکید کرد: حضرت آقا در فرمایشات خود تعبیر جدیدی از بخشی‌نگری داشتند. گاهی اوقات بخشی‌نگری را نگاه منطقه‌ای می‌بینند که حال شاید در مجلس مرسوم‌تر باشد ولی در دولت هم معاون رئیس جمهور یا وزیری داشتیم که اعتبارات آنچنانی برای استان خودشان می‌برد و این فارغ از نگاه ملی است اما حضرت آقا از بخشی‌نگری یک تعبیر جدیدی فرمودند، ایشان گفتند اگر وزیر خودش را به متعلق یک حزب یا جریان سیاسی بداند، تفکر سیاسی‌اش می‌تواند به یک جریان سیاسی و شخص رئیس‌جمهور که انتخاب مردم است نزدیک باشد و این طبیعت دموکراسی است؛ ولی آن وزارتخانه نباید به جای حل مشکلات مردم پاتوق حزب شود و به جای حل مشکلات مردم که امروز عمده‌شان در حوزه اشتغال و معیشت، اقتصاد و بعد هم ارتباطات و مراداوات بین‌المللی است سراغ کار سیاسی برود و یک وزارتخانه را به یک میتینگ سیاسی تبدیل کنند که الان هم مشاهده می‌کنیم.

یوسفی یادآور شد: آقای پزشکیان به عنوان یک رزمنده دفاع مقدس و کسی در دوران انقلاب جزو انقلابیون بودند قطعا هم همراه هستند و باید وزرایی را انتخاب کنند که بخشی‌نگری نداشته باشند و کارآمد باشند؛ البته کارآمدی هم به شعار و برنامه کپی کردن نیست، یک بخشی از کارآمدی سوابق و کارنامه گذشته همراه با برنامه است که این‌ها هم صرف ادعا نیست، وزیری که به فرموده حضرت آقا ناامید است، متدین نیست و نگاهی به ظرفیت داخل ندارد و افق را تیره و تار می‌بیند و خودش را ملتزم به اجرای قوانین بالادستی و برنامه هفتم و قانون نمی‌بیند و می‌خواهد بیاید از اول چرخ را اختراع کند، نمی‌تواند امور را پیش ببرد.

وی افزود: به جز یک رژیم و یک یا دو کشوری که خودشان خوی استکباری دارند، مانند آمریکا و انگلستان که تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند باید با دنیا ارتباط داشته باشیم اما یادمان باشد همه تخم مرغ‌های خودمان را در یک سبد نگذاریم. یکی از فرمایشات دقیق حضرت آقا درباره نقش مجالس در حوزه بین‌المللی است،‌ مثالی زدند که رئیس‌جمهور زرنگ و بدعهد آمریکا که آقای اوباما بودند، وقتی مجالس کشورش تحریم‌هایی را علیه ما گذاشتند با اینکه اختیاراتی تحت تعهدات و مذاکرات برجام داشت و می‌توانست قانون مجلس را اجرا نکند آن را اجرا کرد به این دلیل که می‌گفت من مستلزم به اجرای قوانین هستم یعنی با قوانین استحکام و قدرت چانه‌زنی رئیس‌جمهور را افزایش دادند. ما هم اینجا قوانین خوبی همچون قانون اقدام راهبردی داشتیم.

نماینده اهواز گفت: باید با همدلی و وضع قوانین در ایجاد مناسبات اقتصادی و حوزه کریدورهای حمل و نقل جدید بتوانیم درآمدهای پایدار داشته باشیم. در حوزه معاهدات‌ دوجانبه چه بریکس و شانگهای و چه معاهدات منطقه‌ای هم باید قدرت اقتصادی داشته باشیم. مجلس آمادگی دارد وزرای توانمند، کارآمد، متدین، پاکدست و آن‌هایی که نگاه به درون دارند و افرادی که از سیاه‌نمایی و ناامیدی به دور هستند را انتخاب کند تا به رئیس‌جمهور کمک کند.