رئیس‌جمهور منتخب با بیان این که قدم اول ما انتخاب کابینه وفاق ملی است، گفت: باید کابینه ای را شکل دهیم تا افراد صادق، باتجربه و با دانش انتخاب شوند و به سمت سیاست های کلی مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

به گزارش جارچی اخبار، دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب امروز سه‌شنبه ۲ مرداد با اعضای ستادهای مردمی خود در تالار وزارت کشور دیدار کرد.

رئیس جمهوری منتخب اظهار داشت: وقتی شور و شوق شما را می بینم، بار سنگینی روی دوش های خودم احساس می کنم که تحمل آن سخت است یکی از مشکلات من این است که همه می خواهند با من ملاقات کنند، من چگونه باید پاسخ همه را بدهم.

وی افزود: من همان آدم قبل هستم اینطور نیست که رئیس جمهور شده ام، عوض شده باشم؛ خیلی ها گله می گنند که خودت را گم کرده ای به خدا شب و روز ندارم.

دکتر پزشکیان اظهار داشت: انتخاب مسئولین برای من معضل شده است، به هر کس می گویم آدم معرفی کنید، همه افراد خودشان را معرفی می کنند؛ قدم اول انتخاب کابینه وفاق ملی است و آن شعاری است که سرمی دادیم که مملکت با یک دسته و جناح اداره نمی شود، خودمان هم باید به آن پایبند باشیم در نتیجه باید کابینه ای را شکل دهیم تا افراد صادق، باتجربه و با دانش انتخاب شوند و به سمت سیاست های کلی مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

رضایت مردم شاخص مدیریت ماست

وی ادامه داد: هر اتفاقی بیافتد و هر کسی که بخواهد سمتی داشته باشد، یک اصل را با همه توافق خواهیم کرد و اگر خلاف این باشد مورد قبول نیست و آن رضایت مشتری و مردم است.

دکتر پزشکیان گفت: در هر بخشی اگر کسی می‌خواهد خدمتی ارائه دهد باید مراجعه کننده را راضی کند و با رضایت از اداره بیرون برود لذا رضایت مردم شاخص مدیریت ماست، دلیل اینکه ما خوب خواهیم بود یا بد این است که بندگان خدا پشت سر ما چه خواهند گفت.

رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: باید کاری کنیم که مردم از گفتار و رفتار و کردار ما احساس رضایت کنند نه احساس نارضایتی.

وی در بخشی از سخنانش گفت: به امام حسین(ع) می گویند مگر نمی بینید حق را عمل نمی کنند و از باطل نهی نمی کنند؟ پس چرا به سمت کوفه می روید؟ ایشان در پاسخ می فرماید: من خروج می کنم تا امر به معروف را در جامعه اعمال کنم، امام حسین (ع) برای حق رفت برای حق قیام کرد و برای حق شهید شد همه یارانش برای حق این قیام را کردند و این شور و شوق را در تاریخ ایجاد کردند چون حق را پیگیری می کردند.

وی تاکید کرد: حق چیست؟ خدا پیامبران را فرستاده تا بر اساس حق حکم کنند؛ ما اگر تابع هوای نفس شویم، اگر منیت و غرور ما را بگیرد، اگر جناحی و حزبی عمل کنیم، به ضلالت می افتیم، در نماز هم هر روز از خدا می خواهیم که از ضالین (گمراهان) نباشیم ضالین یعنی اینکه تابع هوای نفسم، منیت و غروم و دسته و گروهم شوم نه اینکه تابع حق باشم.

رئیس جمهور منتخب اظهار داشت: صراط مستقیم یعنی همه دست به دست هم دهیم؛ کشور ما در وضعیت خوبی نیست؛ به شدت تحریم هستیم؛ مشکلات ما به اختلافات ما برمی گردد.

دکتر پزشکیان افزود: اگر قرار است با قدرت بمانیم و مشت محکمی بر دهان آن ها بزنیم، باید در کشور همه با هم متحد شویم و دست به دست هم دهیم و عزت و غرورمان را به دنیا نشان دهیم

اگر متحد شویم می توانیم بایستیم.

پزشکیان: قدم اول ما وحدت است و قدم دوم به دنبال حق رفتن

رئیس جمهور منتخب ادامه داد: تولیدکنندگان و کارشناسان ما باید در صحنه باشند و به آن ها احترام بگذاریم می‌توانیم کشتی را به ساحل نجات برسانیم اما اگر بخواهیم هرکدام از اینها را حذف کنیم قطعا مشکل پیدا خواهیم کرد.

وی گفت: آنها نمی‌خواهند ما مستقل باشیم، قدم اول این است که در داخل کشور با هم باشیم، دنبال حق باشیم، حقوق فردی، اجتماعی، قومیتی، مذهبی، جنسیتی.

رئیس جمهور منتخب با بیان این که قدم اول وحدت است اظهار داشت: قدم دوم به دنبال حق رفتن است.

وی تصریح کرد: اگر نخبگان، توانمندان، عالمان، نخبگان، تولیدکنندگان و کارشناسان ما در صحنه باشند و ما به آنها احترام بگذاریم، خواهیم توانست این کشتی را راحت به ساحل نجات برسانیم، اگر هر یک از این ها را حذف کنیم، قطعا مشکل پیدا خواهیم کرد.

دکتر پزشکیان اظهار داشت: دشمنان نمی خواهند ما سر پای خود بایستیم نمی خواهند مستقل باشیم قدم اول این است که در داخل کشور با هم باشیم، دنبال حق باشیم؛ حق، حقوق فردی هست حقوق اجتماعی هست حقوق جنسیتی هست، حقوق قومیتی هست، حقوق مذهبی هست.

رئیس جمهور منتخب افزود: حق را باید بتوانیم درست عمل کنیم؛ برای اینکه بتوان حق را عمل کرد، باید نفس را در مقابل سرکشی ها ضایع کند و اجازه ندهد سرکشی او را از حق دور کند.

وی ادامه داد: من را آنقدر بزرگ نکنید که تصور کنم کسی شده ام؛ من نماینده شما شده ام برای اینکه بتوانم دنبال حق و حقوق شما بروم؛ شما به من اعتماد کرده اید و رأی داده اید، خود را متعهد می دانم که پایبند حرف هایی که گفته ام باشم؛ حرف هایی که زده ام، وعده، عدد و رقمی نداده ام و گفته ام پیگیر حقوق شما خواهم شد.

دعوا نخواهم کرد؛ دروغ نخواهم گفت

رئیس جمهور منتخب افزود: دعوا نخواهم کرد؛ دروغ نخواهم گفت دنبال محرومان و مشکلات مردم خواهم بود؛ تا پای جان خواهم ایستاد، اینکه به دنبال حق برویم، دنبال انصاف باشیم و زور نگوییم و ظلم نکنیم و پشتیبان مظلومان باشیم، راه امام علی(ع) است دستور خداست.

دکتر پزشکیان اظهار داشت: چه کسانی که به من رای دادند و یا به طرف مقابل، یا آنها اصلا رای ندادند می‌خواهم که بیایید برای عزت کشور با هم تلاش کنیم.

هدف ما مقابله با ظالم است چه در این مملکت و چه در هر نقطه دیگر از دنیا

وی تاکید کرد: هر جایی که حق مظلومی را نادیده گرفتند پشتیبان مظلوم باشید. اگر شیعه هستیم و می‌خواهیم که راه امام را دنبال کنیم باید پایبند به این گفتار باشیم. خداوند به ما کمک کند که نفس خودمان را مهار کنیم و به دنبال حق باشیم.

وی افزود: اگر کسی حق را به ما گفت نهراسیم بلکه آنرا بپذیریم، حضرت علی می‌فرماید: حق را به من بگویید و مضایقه نکنید از اینکه مرا به حق توصیه کنید. حضرت علی(ع) می‌ فرمایند من هم ممکن است خطا کنم، ما که دیگر عددی نیستیم.

وی تاکید کرد: هر کجا دیدید که ما راه را اشتباه می‌رویم یا بر اساس عدالت عمل نمی‌کنیم حتما گوشزد کنید، با تمام وجود تلاش می‌کنیم وحدت و انسجام ایجاد کنیم و خدمتگزار مردم باشیم، از همه قومیت‌ها، جنسیت‌ها، جوانان و همه کسانی که به من یا طرف مقابل رای دادند، همه آنها که نیامدند، همه با هم باید برای ایران تلاش کنیم و کشور را با قدرت و عزت پیش ببریم.