رئیس‌جمهور منتخب گفت: در هر تصمیم سختی که خواستیم بگیریم باید مراقب باشیم قشری که آسیب پذیر و محروم است زیر دست و پای ما له نشوند و صدمه نبیند این اصلی است که به هیچ وجه من به عنوان مسئول نمی پذیرم تصمیم من به بهانه رشد و توسعه باعث له شدن یک عده شود نمی توانم رشد اقتصادی را به هر قیمتی جلو ببرم.
به گزارش جارچی اخبار، مسعود پزشکیان در جلسه شورای عالی استان ها عنوان کرد: برای اینکه امور را به پیش ببریم باید مردم در همه بخش‌های کشور مشارکت داشته باشند و این مردم هستند که می توانند سبب تحول در کشور شوند. در زمانی که مسئولیت وزارت بهداشت را داشتم، ساخت۵۰۰ خانه بهداشت را در مدت ۲ ماه هدفگذاری کردم ولی مدیران و مسئولان به ما گفتند که این کار شدنی نیست و می خواستند استعفاء بدهند. اما سرانجام همکاری کرده و ۶۰۰ خانه بهداشت در ۶ ماه ساخته شد و این مهم با کمک مردم صورت گرفت.
وی با بیان اینکه لازمه موفقیت همراهی، همدلی و رفتن به سمت رفع نیازهای مردم است، گفت: ما با وحدت می توانیم موفق شویم، من به تنهایی هیچ کاری نمی‌توانم انجام دهم. در ساخت خانه‌های بهداشت زمین را مردم دادند و خود آنها در ساخت مشارکت کردند و ساخت ۶۰۰ خانه بهداشت با اعتبار مردم انجام شد.
پزشکیان با اشاره به ساخت خانه بهداشت در دوران مسئولیت‌های خود گفت: در آن زمان برخی از مسوولان با کت و شلوار با گمان اینکه برای کلنگ زنی خانه‌های بهداشت به روستاها می رویم، همراه ما آمدند ولی مجبور شدند با همان پوشش تا غروب کار کنند. روستائیان با دیدن این شرایط ترغیب شدند در ساخت خانه‌های بهداشت به ما کمک کنند و کار با کمک آنها به سرعت پیش رفت.
هر مدیری که معتقد بود امکان ساخت این خانه‌های بهداشت وجود ندارد، به آنها توصیه کردیم از مردم کمک بگیرید تا این مهم محقق شود. به عبارتی اگر مردم به ما کمک کنند، هیچ مانعی بر سر راه رشد کشور نیست. به شرط آنکه مردم باور کنند که ما برای مردم هستیم.
رئیس جمهور منتخب با تاکید بر اینکه مردم نظام و مملکت خود را می‌خواهند مشکل رفتار و نوع گفت و گو ما با مردم است و خود را آقا بالاسر مردم می دانیم و خود را خدمتگزار مردم نمی دانیم. در حالی که این مردم همان مردمی هستند که ۹۸ درصد به این نظام رای دادند
وی با بیان اینکه من وعده خاصی ندادم، یادآور شد: اصولی که من به آن معتقدم حق است و عدالت، آنچه گفتم برای احقاق حق مردم است؛ در جنسیت، مذهب، نژاد، اقتصاد، فرهنگ، سیاست؛ هر کدام شاخص های خودش را دارد، وقتی مشارکت باشد هر مشکلی را می توان از پیش پا برداشت. اگر با مردم باشیم، خطری نمی‌تواند وجود داشته باشد تا امنیت تهدید شود، اگر مردم به ما کمک کنند، هیچ مانعی سر راه ما نیست. مردم باید باور کنند می‌خواهیم به آنها خدمت کنیم.
پزشکیان تاکید کرد: توقع ما از مدیران این است؛ مشتری باید از ما راضی باشد. رضایت مشتری مهم است، مراجعه کننده اربابّ رجوع است، ما خدمتگزاریم، نه اینکه مشتری را بازی دهیم و سر بدوانیم. اگر همین یک اصل را رعایت کنیم بقیه ۵۰ درصد هم پای صندوق رأی می‌آیند. من در انتخابات هیچ وعده عدد رقمی ندادم تا جایی که ممکن است تلاش می‌کنم عدالت و انصاف را پیگیری و پیاده کنم که آن هم با شما امکان‌پذیر است.
رئیس‌جمهور منتخب با بیان اینکه اگر منع قانونی نداشته باشد کاری می‌کنیم رئیس شورای عالی استان‌ها در هیأت دولت حضور داشته باشد، اگر هم منع داشته باشد چارچوبی درست می‌کنیم که حضور پیدا کند. گفت: نمی‌شود تصمیمی بگیریم که مشارکت مردم همراه آن نباشد، باید تصمیمات سختی بگیریم، باید همه به هم کمک کنیم، با این روند نمی‌شود کشور را اداره کرد.
پزشکیان گفت: در هر تصمیم سختی که خواستیم بگیریم باید مراقب باشیم قشری که آسیب پذیر و محروم است زیر دست و پای ما له نشوند و صدمه نبیند این اصلی است که به هیچ وجه من به عنوان مسئول نمی پذیرم تصمیم من به بهانه رشد و توسعه باعث له شدن یک عده شود نمی توانم رشد اقتصادی را به هر قیمتی جلو ببرم.
وی افزود: ما می‌توانیم به همدیگر کمک کنیم. اگر در شهر بی‌اعتمادی ایجاد شده شما هم مسئولید من هم مسئولم روحانیت و صدا و سیما هم مسئول است هر کسی در سیطره خود باید پاسخگو باشد.
رئیس‌جمهور منتخب تاکید کرد: تشکر می کنم از حضورتان اگر رفتارها معلوم شود برخی اختیارات قابل واگذاری است استقبال می‌کنیم از این روند شما باید هزینه را کاهش دهید شما می توانید مردم را به صحنه بکشید شرط اول این است که با مردم صادق باشید.
وی تاکید کرد: ما نه با هم دعوا داریم و نه پشت یکدیگر را خالی کردیم؛ سر چند حرف با هم دشمن می‌شویم، مشورت کردن و شورا بودن اصلی است که می‌تواند ما را در حل مشکلات جلو ببرد.
پزشکیان افزود: کشورهایی که موفق شدند، ۳ اصل را همیشه رعایت کردند؛ چه کسی مسئول است، چگونه باید عمل کرد و پاسخگویی.
وی افزود: اینکه ما با مردم منصفانه رفتار کنیم، چپ و راست و مذهبی و غیرمذهبی نمی‌شناسد، اگر با انصاف با جامعه برخورد کنیم، جامعه با ما قهر نمی‌کند. حق نداریم اگر می‌خواهیم کسی را هدایت کنیم، به او سیلی بزنیم. قرار نیست با بی‌احترامی، تغییر رفتار ایجاد کنیم.
رئیس‌جمهور منتخب یادآور شد: امام علی در نامه به مالک می گوید نگو من امیرم دستور می دهم باید اطاعت کنید این ادبیات سه تالی فاسد دارد قلب را سیاه می کند، دین را سست می کند، انقلاب ها را نزدیک می کند. نیامدیم به مردم دستور دهیم آمدیم خدمتگزار مردم باشیم و در چارچوب سیاست های رهبری و قانون، کشور به رتبه اول منطقه را تبدیل کنیم. این کار انسان‌های با علم و ایمان و همراهی می‌خواهد باید دست به دست هم دهیم ایران را سربلند در دنیا به رخ همه بکشیم.