نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها گفت: این استان یک چهارم نفت و گاز کشور را دارد اما محرومیت‌های بسیاری را متحمل شده است. استان به شبکه ریلی متصل نیست و یک متر آزاد راه ندارد.

به گزارش جارچی اخبار، ولی شکوهی مقدم نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها در دیدار جمعی از اعضای شوراها با رئیس‌جمهور منتخب، از حسن توجه و شورا باوری دکتر پزشکیان قدردانی کرد و گفت: شوراها یکی از ارکان تصمیم‌گیری و بهترین مشاور دولت می‌توانند باشند.

وی افزود: اصلاح قانون انتخابات شوراها برای تخصصی نمودن شوراها و اجرایی شدن طرح مدیریت یکپارچه شهری که سال‌ها شعارش داده می‌شود و عملی نشده از خواسته‌های جامعه شورایی است که امیدواریم در دولت شما عملیاتی شود.

شکوهی مقدم اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد، یک چهارم نفت و گازکشور را دارد اما محرومیت‌های بسیاری را متحمل شده است. این استان به شبکه ریلی متصل نیست و یک متر آزادراه ندارد.

وی ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد باید به آزادراه شیراز اصفهان وصل شود تا از بن‌بست خارج شود. در بحث اشتغال، نیروهای بومی استان برای استخدام در صنایع نفت و گاز گچساران باید در اولویت باشند اما متأسفانه چنین نیست.

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: این استان به جهت دارا بودن منابع آبی بسیار، ظرفیت سدسازی دارد و تکمیل سد آبریز، مطالبه به حق مردم است که در برنامه خود برای کهگیلویه و بویراحمد قرار دهید.

شکوهی مقدم در پایان عنوان کرد: علی‌رغم وجود جامعه نخبگانی در کهگیلویه و بویراحمد اما تاکنون این استان سهمی در کابینه نداشته و امیدواریم در کابینه شما این اتفاق رخ دهد.