دبیرکل حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی گفت: انقلاب اداری نیازمند مدیران شاخصی است که باید دارای دو خصیصه اولیه باشند و سایر خصائص از این دو خصلت نشات می‌گیرد؛ اول اینکه دانایی کافی نسبت به موضوعی که می‌خواهند آن را اداره کنند، داشته باشند و دومین خصیصه توانمندی، قدرت تصمیم گیری و کار تیمی است.

به گزارش جارچی اخبار، محسن محمد باقرزاده در توضیح گفتمان دکتر پزشکیان گفت: به زعم بنده دکتر پزشکیان برای شروع کار، انگشت خود را درست روی گمشده‌ترین نقطه عدم توسعه یافتگی ایران، یعنی (تحول و انقلاب اداری)، گذاشته است. یک نظام اداری باید فعال، پویا و کارآمد باشد.کسانی هم که درون حکمرانی هستند،باید این امر را به نحو احسن سامان دهند و چهره خوبی از حکمرانی برای ملت و جهانیان ارائه دهند.

محسن محمد باقرزاده در خصوص اینکه وزیر کار باید چه شاخصه هایی داشته باشد تا بتواند یک وزارتخانه با انبوهی از ذینفعان را اداره کند، گفت: انقلاب اداری نیازمند مدیرانی است که دارای دو خصیصه اولیه را دارا باشند.سایر خصائص از این دو خصلت نشات می‌گیرد. اول اینکه دانایی کافی نسبت به موضوعی که می‌خواهند آن را اداره کنند، داشته باشند. دانایی یا از راه تجربه حاصل می‌شود و یا از طریق طی مراحل دانشگاهی و کارهای علمی که در این زمینه انجام داده است.

وی در ادامه گفت: دومین خصیصه که حتی از خصلت اول نیز مهمتر است، توانمندی، قدرت تصمیم گیری و کار تیمی است. اگر یک رئیس جمهور بتواند توانایی خوبی را بر سر بزنگاه‌ها برای تصمیم گیری قوی و هدایت امور داشته باشد، این دو خصیصه می‌تواند او را راهنمایی کن تا یک فرد مجرب با دیدگاه جانع را برای هر وزارتخانه ای معرفی نماید.

محمد باقرزاده خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این دو خصلت را آنالیز کنیم، به افرادی می‌رسیم که دارای انگیزه هستند، وفاداری سازمانی و ملی دارند، دارای سابقه خوب و درخشانی هستند، بنگاهداری اقتصادی می‌دانند، در تغییر مدیران ناکارآمد مدارا ندارند و تاکنون از ملت نمره منفی در کارنامه‌شان ثبت نشده است. چنین افرادی اهل زد و بند نیستند.بطور مثال وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی، بنگاه‌های اقتصادی زیادی چه در شستا و چه در صندوق‌های بازنشستگی و سایر صندوق‌ها دارد. انتخاب یک وزیر توانمند و با رویکرد کارگری و اهل تعامل کارفرمایی راهبردی درست برای جلب نظر ذینفعان است.

دبیرکل حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی در توضیح اینکه آیا آقای محجوب به عنوان یکی از گزینه‌های تصدی وزارت کار، مناسب این جایگاه هستند یا خیر، گفت: آقای محجوب از همان ابتدای انقلاب با موضوعات کارگری و کارفرمایی عجین شده و رنج‌ها، انتظارات منطقی کارگران و سرمایه واقعی آنها در صندوق تامین اجتماعی به عنوان سرمایه بین‌النسلی را به خوبی می‌شناسد.

وی گفت: به زعم بنده تسلط و تبحر ایشان نسبت به این حوزه بسیار خوب است و قطعاً مفهوم رفاه اجتماعی و سفره کوچک شده مردم که بیشتر مربوط به جامعه کارگر، کشاورز و طبقه آسیب پذیر می‌شود را به خوبی می‌شناسد. ایشان می‌داند چه نوع رفاهی را ارزان ولی با کیفیت و قابل دسترسی برای این جامعه مخاطب تهیه و تامین کند و از این منظر می‌تواند مورد وفاق تمام کسانی باشد که دلشان برای خدمت به جامعه کارگری لک زده باشد