مسابقات ورزشی دانش‌آموزان پسر و دختر دوره متوسطه اول سراسر کشور به میزبانی تبریز با شرکت ۷۷۰ ورزشکار شرکت کننده در ۲ رشته فوتسال و هندبال با رژه دانش‌آموزان و روشن کردن مشعل مسابقات در سالن شهید اقدمی تبریز آغاز شد.

به گزارش جارچی اخبار، این دوره از مسابقات با شرکت ۳۷۸ ورزشکار در رشته فوتسال و ۳۹۲ ورزشکار دانش آموز در هندبال و ۵۴ مربی و ۵۴ سرپرست برگزاری این دوره از مسابقات آغاز شد.

مسابقات دانش‌آموزان شرکت کننده پسر شامل ۲۷ تیم فوتسال و ۲۸ تیم هندبال از دوم تا پنجم مرداد ماه و دانش آموزان دختر از نهم تا

پانزدهم مرداد ماه برگزار می‌شود.

مسابقات ورزش‌ دانش‌آموزی زمینه‌ای برای شناسایی استعدادهای ورزشی ملی و فراملی است

رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور در آیین افتتاح مسابقات ورزش‌ دانش‌آموزی را زمینه‌ای برای شناسایی استعدادهای ورزشی ملی و فراملی دانست و گفت: استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان در سطح مدارس، مناطق، شهرستان‌ها و استان‌ها شناسایی شده و منتخبین توسط کمیته‌های استعدادیابی به مرحله کشوری، راه می‌یابند.

حسین بابوئی اظهار کرد: این مسابقات، یادواره شهدای خدمت بوده و ما در تبریز قهرمان هستیم و از رییس جمهور شهید یاد می‌کنیم،همچنین باید از دو شهید این استان نیز یاد کنیم، شهید رحمتی و شهید آل هاشم به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و یادشان را صمیمانه گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: مسابقات دانش‌آموزی و آموزشگاهی، همه ساله در سطوح مختلف برگزار و امسال چهلمین دوره مسابقات آموزشگاهی پسران و سی و چهارمین دوره از مسابقات دختران به همت همکاران سراسر کشور برگزار می‌ شود و برگزاری مسابقات با اعزام تیم‌های منتخب در سطوح و در ۱۲ رشته ورزشی متعدد برای دختران و پسران در دست اجرا داریم و مسابقات اجرا شده در تبریز، کشوری است.

وی گفت: امروز ما میزبان بیش از ۲هزار استعداد برتر و شناخته شده هندبال و فوتسال دانش‌آموزی هستیم و برای اطمینان و اطلاع از سطح و آینده ورزش کشور به همت ۳۳ هزار نیروی متخصص و مدیران، معاونان و زحمتکشان در سراسر کشور، شاهد برگزاری مسابقات وسیع هستیم و استعدادهای بسیار خوبی در سطح کشور شناسایی شده است که برخی‌ به تیم ملی، باشگاه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی راه پیدا می‌کنند.

بابوئی خاطرنشان کرد: شاهد برگزاری بزرگترین رویداد ورزش دانش‌آموزی در سطح پایه در شهر تبریز هستیم، در مجموع، مسابقات ورزش دانش‌آموزی در سطوح مختلف با حضور بیش از ۶ میلیون دانش‌آموز و همت و توجه ویژه وزیر آموزش و پرورش و حمایت‌های بی‌دریغشان، مجلس شورای اسلامی و حمایت حداکثری مجموعه عوامل دخیل از ورزش دانش‌آموزی، برگزار می‌ شود.

پیشرفت همه جانبه کشور بدون نقش دانش‌آموزان غیرممکن است

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: پیشرفت همه جانبه کشور، بدون نقش دانش‌آموزان، غیرممکن بوده و آموزش و پرورش در این میان می‌تواند در تربیت و هدایت نسل فرهیخته، باسواد، خلاق، آگاه و تندرست و موثر در مسیر تحقق اهداف فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و اخلاقی گام بردارد.

تراب محمدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای خدمت به ویژه ریاست جمهوری، شهید آیت الله رئیسی و شهید آل هاشم و شهید رحمتی، گفت: در نظام آموزش و پرورش تمام جوامع به نقش هویت‌سازی نسل نوجوان و جوان و ایجاد شوق و امید در بین دانش‌آموزان، تاکید شده است.

محمدی بیان کرد: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به تربیت همه جانبه دانش‌آموزان، عدالت آموزشی و ورزشی و حمایت از ورزش دانش‌آموزی شده و اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است که افزایش تقریبی چهار برابری فضاهای ورزشی از جمله در آذربایجان شرقی از ۲۴۰ فضا به ۴۶۰ فضا از آن جمله است‌.

وی گفت: ورزش دانش‌آموزی محلی برای برای پیدا کردن علاقه‌مندان به ورزش است که می‌توانند در ورزش قهرمانی هم موثر و جزو فرهیختگان کشورمان در رشته‌های ورزشی باشند.

مسابقات ورزشی دانش‌آموزی بهترین فرصت برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان است

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز مسابقات ورزشی دانش‌آموزی را بهترین فرصت برای شناسایی و پرورش جسمی و روحی استعدادهای دانش آموزان و ایجاد شور و نشاط در جامعه آنان، عنوان کرد.

مسعود سعادتی با اشاره به نامگذاری این دوره از مسابقات به نام یادواره شهدای خدمت، گفت: کشور ما در پی سانحه تلخ و ناگوار اردیبهشت ماه امسال، شاهد اتفاقی دردناک بود و ما چندین شخصیت مهم و ملی استانی را در این اتفاق که ضایعه‌ای بزرگ برای کشور بود از دست دادیم و استان ما بیش از سایر استان‌ها در این حادثه متاثر شد و رئیس جمهوری مردمی و ۲ شخصیت مهم استانمان، شهید آیت الله آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر تبریز که به اذعان همه ناظران و مردم استان، یکی از مردمی‌ترین امامان جمعه تاریخ کشور بود را از دست دادیم، شخصیتی که همه در رثای او گریستند و استانداری را از دست دادیم که فقط در طول چهار ماه توانست در دل تک تک مردم استان جا باز کند.

وی ادامه داد: یاد و خاطره تمام شهدا به ویره شهدای خدمت و کادر پروازی و حفاظتی که به درجه شهادت نائل آمدند را گرامی می‌داریم و امیدواریم با عمل به توصیه این بزرگواران، ادامه دهنده راه آنان باشیم.

سعادتی، خطاب به دانش‌آموزان حاضر در مسابقات، گفت: شما در خطه آذربایجان و شهر تبریز، شهر علامه‌ها، سرداران شهید، ورزشکاران بزرگ و نامی و شهر اولین‌ها که اولین مدرسه و اولین چاپخانه و بسیاری از اولین‌های دیگر در این شهر راه اندازی و ایجاد شده‌ و پیشگام بسیاری از نمادهای تمدن و نوآوری مربوط به عصر جدید بوده و شهر رئیس جمهور منتخب حضور دارید.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ورزش دانش‌آموزی، اظهار کرد: ورزش دانش‌آموزی برای همه ما مهم است، چون که سلامت جسمانی نیز در کنار افتخار آفرینی در عرصه‌های علمی و آموزشی، المپیادها، حوزه‌های متعدد فناوری، برای ما مهم بوده و شما دانش‌آموزان عزیز هم به سلامت خودتان اهمیت قائل بوده و هم مروج سلامتی و ورزش برای هم سن و سالانتان هستید.

سعادتی افزود: امیدواریم شما را در قامت ملی پوش و در تیم ملی دیده و به وجود شما افتخار کنیم، از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های وزارت آموزش و پرورش و رسانه‌ها و تمامی عوامل دخیل در برگزاری که نهایت همکاری را به احترام دانش‌آموزان و دستگاه‌های اجرایی به ویژه اداره کل ورزش و جوانان در تامین سالن‌های برگزاری مسابقات و شهرداری تبریز نهایت قدردانی را داریم.