معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا گفت: مسابقات قهرمانی والیبال پایوران سپاه با حضور ۴۰ تیم از سراسر کشور به میزبانی سپاه عاشورا از ششم تا یازده مرداد در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، سرهنگ «علی حیدرپناه» روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با بیان اینکه این مسابقات با هدف توجه سپاه پاسداران به حوزه ورزش و حفظ آمادگی جسمانی نیروهای بسیج و کادر برگزار می شود، افزود: مسابقات قهرمانی پایوران سپاه در هشت رشته ورزشی در سطح کشور برگزار می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به زیرساخت ها و ظرفیت های موجود در آذربایجان شرقی و تبریز، سپاه عاشورا پیشنهاد برگزاری مسابقات قهرمانی پایوران در رشته های تیراندازی، فوتبال، والیبال و شنا را داده بود که بر اساس تقویم سالانه ورزشی سپاه پاسداران، مقرر شد تا سومین دوره مسابقات قهرمانی والیبال پایوران در تبریز برگزار شود.

معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا گفت: در این دوره از مسابقات ۳۲ تیم از استان ها و هشت تیم از رده های عمده سپاه شامل نیروی زمینی، هوا فضا، قدس، سازمان بسیج، قرارگاه خاتم الانبیا، سازمان حفاظت اطلاعات، نمایندگی ولی فقیه و سپاه ولی امر شرکت دارند.

سرهنگ حیدرپناه، با بیان اینکه پذیرش تیم ها از پنجم مرداد آغاز می شود، ادامه داد: افتتاحیه این دوره از مسابقات ششم مرداد آغاز و تیم های شرکت کننده به صورت دوره ای تا پنجشنبه یازده مرداد در پنج سالن ورزشی تبریز با هم رقابت خواهند کرد.

وی یادآور شد: ۲۵ داور رسمی فدراسیون والیبال کشور داوری این دوره از مسابقات را بر عهده دارند و مسابقات در سطح استاندارد جهانی، با نظارت فدراسیون والیبال و بر اساس قوانین جدید این رشته ورزشی برگزار می شود.

معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا با اظهار امیدواری برای میزبانی شایسته تبریز، گفت: کارگروه های فنی و ستادهای پشتیبانی اعم از اسکان، تغذیه، بهداشت و درمان، امداد و نجات و آتش نشانی بر اساس الگوهای هیات پزشکی ورزشی، امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری این دوره از مسابقات در سطح استاندارد جهانی را فراهم کرده اند.

سرهنگ حیدرپناه، با بیان اینکه این دوره از مسابقات به طور آزاد و بدون محدودیت سنی برگزار می شود، افزود: از سه تیم برتر این دوره از مسابقات با اهدای جوایز و تندیس تجلیل می شود و جوایز اعضای تیم قهرمان اهدای کارت هدیه ۲۰ میلیون ریالی، تیم دوم کارت هدیه ۱۵ میلیون ریالی و تیم سوم کارت هدیه ۱۰ میلیون ریالی است.

نفرات منتخب در قالب تیم نیروهای مسلح والیبال کشور به مسابقات ارتش های جهان اعزام می شوند

وی با تاکید بر اینکه جوایز معنوی این مسابقات از جوایز مادی آن بیشتر و بالاتر است، اظهار کرد: نفرات برتر و منتخب این دوره از مسابقات در قالب تیم نیروهای مسلح والیبال کشور به مسابقات ارتش های جهان (سیزم) اعزام می شوند.

معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا گفت: در برگزاری این دوره از مسابقات دستگاه ها و سازمان های استان از جمله ادارات کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه ای، هیات والیبال، بسیج و شهرداری و شورای اسلامی تبریز مشارکت دارند.

حیدرپناه، ادامه داد: در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات برای ترویج و نشر منش قهرمانان و شهدای ورزشکار، زندگینامه و مرامنامه آنان را در قالب بسته های فرهنگی در بین تیم های شرکت کننده توزیع و از خانواده های شهدای ورزشکار با اهدای تندیس و یادبود تجلیل خواهد شد.

وی یادآور شد: بازدید از اماکن دیدنی، گردشگری و مذهبی و اجرای برنامه های مختلف تفریحی و فرهنگی از برنامه های جنبی تدارک دیده شده برای تیم های شرکت کننده در این دوره از مسابقات است.