سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد کاهش سن جذب اعضای هیأت‌علمی گفت:ملاک عمل درفرایند جذب اساتید، مصوبات مراجع بالادستی مثل هیات عالی جذب و شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از مهر، دکتر علی شمسی‌پور در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس در مورد سن جذب اعضای هیات علمی نوشت: درخصوص اخبار منتشر شده در مورد سن متقاضیان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها به اطلاع می‌رساند که ملاک عمل درفرایند جذب اساتید، مصوبات مراجع بالادستی مثل هیات عالی جذب و شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

همه تعارضات آئین‌نامه‌های وزارت علوم بامصوبات بالادستی مورد بررسی و اصلاح قرار می‌گیرد.

بر اساس آئین نامه جدید استخدامی اعضای هیأت علمی؛ دارا بودن حداکثر سن برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری تخصصی ۴۰ سال تمام و برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد صرفاً برای برخی از رشته‌های فاقد دوره دکتری و یا فاقد رشته همنام در سایر دانشگاه‌ها ۳۵ سال تمام اعلام شده است.

درحالی سن جذب اعضای هیأت علمی ۴۰ سال عنوان شده است که هیات‌عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دویست و نود و دومین جلسه هیأت عالی جذب در سال ۱۴۰۱، افزایش سن عضویت هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را به ۴۵ سال مصوب کرد.