وزیر علوم، تحقیفات و فناروی با حضور در سازمان امور دانشجویان از ۱۲ دستاورد این سازمان از جمله سامانه امور دانشجویان بین‌المللی «ادب» رونمایی کرد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  وزارت علوم، در بازید محمدعلی زلفی گل از سازمان امور دانشجویان با حضور هاشم دادش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، معاونان و مدیران این سازمان از دستاوردهای سازمان امور دانشجویان شامل پوستر نمایشگاه بین‌المللی جاذبه های تحصیل در ایران، پوستراولین المپیاد دانشجویی ورزش‌های فناورانه، سامانه جامع امور دانشجویان بین المللی، پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور، ربات گفت وگوی مبتنی بر هوش مصنوعی، مجموعه روایت فارسی نبلدم رونمایی شد.

همچنین سامانه و پوستر جشنواره دانشجویان سرآمد، هویت بصری و آرم جدید سازمان امور دانشجویان، معماری مرجع هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان، سند تغییربهره‌بردار ساختمان، آیین نامه جامع اعطای راتبه های تحصیلی «بورس» به دانشجویان ایرانی، سایت stady in iran دیگر دستاوردهایی سازمان امور دانشجویان بودند که در این بازدید وزیر علوم از آنها رونمایی و ۲ تالار شهید فخری زاده و شهید شهریاری را افتتاح کرد.

همچنین سامانه جامع امور دانشجویان بین المللی «ادب» رونمایی شد. این سامانه برای تسهیل و تسریع خدمات آموزشی و کنسولی به دانشجویان بین المللی با بهره‌گیری از فناوری‌های روز طراحی شده است.

سامانه جامع دانشجویان بین المللی با ارائه فرایندهای مختلفی در دسته‌های آموزشی، کنسولی، مالی، غیر دانشجویی، فرایندهای عمومی و پذیرش به شکلی طراحی شده است تا بتواند پاسخگوی طیف وسیعی از درخواست‌های متقاضان خود باشد.

فرآیندهای سامانه جامع دانشجویان بین المللی «ادب» در پنجره واحد هوشمند خدمات سازمان امور دانشجویان تعبیه شده است.

سازمان امور دانشجویان در پی اجرای بند “ه” ماده ۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و بر اساس مصوبه مورخ ۱۳۸۹/۱۲/۱ شورای عالی اداری به منظور ایجاد وحدت رویه در سیاست گذاری، برنامه ریزی و ارائه خدمات رفاهی‌آموزشی به دانشجویان و مدیریت واحد در ساماندهی این امور تاسیس شده است.
صندوق رفاه دانشجویان، فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی و پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی زیر نظر این سازمان فعالیت می کند.
صندوق رفاه دانشجویان وظیفه اعطای انواع وام های تحصیلی و مسکن به منظور مساعدت به وضع تحصیلی و رفاهی دانشجویان با استعداد و کم بضاعت کشور را برعهده دارد.
فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی نیز به عنوان تنها فدراسیون جهانی ورزش دانشجویان (فیزو) در ایران، توسعه ورزش قهرمانی دانشجویی در ابعاد جهانی را با هدف تامین سلامت، نشاط و ارتقای توانمندی دانشجویان و حضور فعال در میعادگاه های ورزشی جهان از طریق فعالیت های ورزشی را در دستور کار دارد.