دبیر اجرایی خانه کارگر استان یزد گفت: محجوب از هر نظر مورد تایید جامعه کارگری بوده و هست؛ ایشان چندین دهه است که به عنوان حامی کارگران در صحنه‌های مختلف حضور داشته‌ و توانسته‌ مثمرثمر باشد.

به گزارش جارچی اخبار، در روزهای اخیر، بسیاری از تشکل‌های کارگری در نامه‌ها و بیانیه‌های متعدد خطاب به مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب، ضمن تاکید بر توانمندی و کارآمدی علیرضا محجوب، خواستار معرفی او به مجلس شده‌اند. یکی از استان‌هایی که حمایت صد درصدی خود را از وزارت علیرضا محجوب اعلام کرده، استان یزد است. در روزهای گذشته، برخی تشکل‌های کارگری این استان در نامه‌ای مشترک به رئیس جمهور جدید، خواستار معرفی دبیرکل خانه کارگر به عنوان وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی شده‌اند.

«علی محمد دهقانی» دبیر اجرایی خانه کارگر استان یزد، در این رابطه می‌گوید: همه تشکل‌های کارگری استان یزد، حمایت خود را از علیرضا محجوب اعلام داشته و از رئیس جمهور منتخب درخواست کرده‌اند ایشان را به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی نماید. کلیه تشکل‌های کارگری استان یزد، طی نامه‌ای خطاب به مسعود پزشکیان از محجوب قاطعانه حمایت کرده‌اند.

این فعال کارگری در ارتباط با دلایل این حمایت قاطعانه می‌گوید: آقای محجوب، از جنس خود کارگران است و به قانون کار، قانون تامین اجتماعی و حتی قوانین فرعی‌تر این حوزه مثل قانون الزام تامین اجتماعی که متاسفانه دهه‌هاست بر زمین مانده و اجرا نمی‌شود، تسلط کامل دارد. ایشان همچنین یک استاد مسلم علم اقتصاد هستند و حضور ایشان در کابینه، بدون تردید در ابعاد مختلف تاثیر مثبت دارد؛ این حضور سازنده هم به نفع جامعه‌ی کارگری‌ست و هم به نفع دولت و اقتصاد ملی.

دهقانی با بیان اینکه «علیرضا محجوب یک شخصیت دست‌پاک و درستکار است، می‌افزاید: محجوب از هر نظر مورد تایید جامعه کارگری بوده و هست؛ ایشان چندین دهه است که به عنوان حامی کارگران در صحنه‌های مختلف حضور داشته‌اند و توانسته‌اند مثمر ثمر باشند.

به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر یزد، به دلیل اعتقاد محکم محجوب به سه‌جانبه‌گرایی و گفتگوهای اجتماعی، قطعاً در وزارت ایشان، وضعیت دستمزد و معاش کارگران شاغل و بازنشسته بهبود خواهد یافت.

دهقانی، منتفی شدن لایحه‌ی تعیین دستمزد در مجلس شورا را از اثرات پیگیری‌ها و مطالبه‌گری‌های محجوب و خانه کارگر دانست و در این زمینه افزود: تنها فردی که با رئیس جمهور شهید در ارتباط با رویکردهای وزارت کار صحبت جدی کرد و از دادن اختیار تعیین دستمزد به مجلس انتقاد کرد، علیرضا محجوب بود.

این فعال صنفی با تاکید بر تسلط محجوب بر قوانین کار و تامین اجتماعی و ارکان روابط کار، تصریح کرد: انتخاب آقای محجوب به عنوان وزیر کار، بهترین اتفاق برای کارگران و بازنشستگان و همچنین برای سازمان تامین اجتماعی‌ست. با وزارت ایشان، سطح معاش، زیست و اشتغال کارگران به میزان قابل توجهی ارتقا می‌یابد و بسیاری از دغدغه‌هایی که در طول دهه‌ها همراه کارگران بوده، کمرنگ می‌شود و از بین می‌رود.