با تاسیس نمایندگی بزرگترین بانک روسی در ایران امکان تسویه حساب های تجاری با سرعت و امنیت بالا بین تجار دو کشور فراهم می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  وزارت امور اقتصادی و دارایی، حضور بزرگترین بانک روسیه در رویداد مالی قطعی شده و بانک VTB به عنوان اولین بانک روسی است که در تهران از دفتر نمایندگی برخوردار بوده و مدیران ارشد آن برای شناسایی و همکاری با صاحبان صنایع بورسی و بانک‌ها و بیمه‌های بازرگانی کشور در این رویداد که از ۱۹ تا ۲۲ مردادماه  برگزار خواهد شد، حاضر می‌شوند.

بانک VTB با ارزش دارایی ۲۹۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به عنوان دومین بانک بزرگ روسیه شناخته می شود و از لحاظ مقایسه، ارزش دارایی تمام بانک های ایرانی در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۶۵ میلیارد دلار بوده است که با این احتساب ارزش دارایی VTB به تنهایی حدود ۱۰ درصد بیش از ارزش دارایی کل سیستم بانکی ایران است.

این بانک در ماه های گذشته نسبت به توسعه روابط کارگزاری خود با بانک های ایرانی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام کرده و در حال حاضر آماده انجام عملیات و خدمات بانکی است.

این بانک با دارا بودن ۲۲ بانک مستقل و ۴ شعبه در خارج از روسیه، آمادگی ارایه خدمات در حوزه CIS ، آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا را دارا بوده و شعبه های شانگهای و دهلی نو از مهم ترین شعبات بانک VTBبه شمار می رود. با بکارگیری امکانات این بانک بخصوص در حوزه کالاهای اساسی می توان از خدمات بانکی نظیر اعتبارات اسنادی(LC) و ضمانت نامه بانکی (BG) و سایر روش‌های پرداخت همچون CAD بهره برد.

ماموریت دفتر این بانک در تهران به عنوان واسطه بانکی برای بانک های ایرانی به سیستم بانکی روسیه از طریق بانک vtb و برعکس بوده و اطمینان بخشی به تجار ایرانی و روسی نسبت به همکاری ها و گسترش فعالیت های اقتصادی فیمابین و همچنین فراهم بودن امکان تسویه حساب های تجاری با سرعت و امنیت بالا از جمله این ماموریت ها است.

نمایندگی بانک VTB صرفا نقش رابط بانکی و یک پیام رسان را ایفا می کند که موجب بهبود خدمات رسانی و تجار و مشتریان بانکی دو طرف است. همچنین نمایندگی بانک VTB به منظور شناسایی فرصت های تجاری اعتباری و سرمایه گذاری در ایران و روسیه برای گسترش همکاری دو کشور با بخش های دولتی و خصوصی همکاری می‌کند.