نماینده دائم چین در سازمان ملل تاکید کرد که مذاکرات درباره جنگ غزه نباید به طور نامحدود ادامه یابد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از خبرگزاری آلمان، «فو کونگ»، نماینده دائم چین در سازمان ملل روز گذشته –جمعه- گفت که مذاکرات درباره جنگ غزه نباید به طور نامحدود ادامه یابد.

فو کونگ در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت خاورمیانه از جمله مسئله فلسطین گفت: «درگیری در غزه بیش از ۹ ماه است که ادامه دارد و موجب یک فاجعه انسانی بی‌سابقه شده است که روز به روز بدتر می شود و تا کنون حدود ۴۰ هزار نفر غیر نظامی بی گناه جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: «خطوط قرمز قانون بین الملل و حقوق بشر بارها نقض شده است».

این مقام چینی تاکید کرد: «حدود دو ماه از تصویب قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت می گذرد، اما اسرائیل طی دو ماه گذشته به عملیات نظامی گسترده خود در غزه ادامه داده است.

وی تاکید کرد: «نباید از جان غیرنظامیان به عنوان ابزار چانه زنی در مذاکرات استفاده شود و حملات نظامی نمی تواند شرایط مناسب برای آزادی اسرا را فراهم کند».

نماینده چین تاکید کرد: «مذاکرات نباید به طور نامحدود ادامه یابد. زمانی که جان ها در خطر است هیچ لحظه ای را نباید هدر داد. کاهش فاجعه انسانی را نمی توان به تاخیر انداخت».

وی با تاکید بر اینکه چین از شورای امنیت برای اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشبرد اجرای قطعنامه های مربوطه حمایت می کند، از اسرائیل خواست فورا عملیات نظامی در غزه را متوقف کند.

این مقام چینی همچنین از ایالات متحده خواست تا برای کمک به دستیابی به آتش بس فوری فشار بیشتری بر اسرائیل وارد کند.