رئیس بسیج جامعه پزشکی از فعالیت و استقرار ۱۶۱ موکب درمانی در پیاده روی اربعین حسینی خبر داد و گفت: از مجموع این موکب‌ها  ۱۳۰ موکب داخل عراق است و امسال با توجه به گرمای شدید هوا خدمات درمانی گسترده و وسیعی را برای زائران ارائه خواهیم کرد.

به گزارش جارچی اخبار، محمد حسین زارع زاده روز سه شنبه در یک نشست خبری که در محل سازمان برگزار شد، افزود: سال‌های متمادی است که در موضوع بهداشت و درمان اربعین فعالیت کردیم سال گذشته ۵ هزار و ۹۵۱ نفر از پزشکان به پیاده روی اربعین اعزام شدند و بیش از یک میلیون و ۶۶۵ هزار خدمت ارایه گردید.

وی ادامه داد: ارایه خدمات بهداشتی و درمانی اربعین حسینی از ۲۲ خرداد تا پنجم شهریور بوده و با توجه به اینکه بیماری تب دانگ وارد شده و راه سرایت آن نیش پشه است همکاران ما فقط آمادگی ارایه خدمات درمانی به بیماران داخل کشور را دارند.

زارع زاده ادامه داد: همکاری لازم با اورژانس و دانشگاه‌های علوم پزشکی و هلال احمر برای تامین خدمات بهداشتی و درمانی و دارو را داریم و ۱۹‌ موکب در بسیج مردمی عراق بر پا می شود.

وی توضیح داد: با توجه به علاقه مندی افراد برای حضور در شهر کربلا و نجف ، ۲۱۸ همکار ما از بسیج جامعه پزشکی داوطلب شده تا با مردم عراق در ارایه خدمات درمانی همکاری داشته باشند.

به گفته وی، در مرز مهران بیمارستان صحرایی داریم خدمات بصورت مشارکتی ارایه می شود و همکاری و هم افزایی لازم در اورژانس و هلال احمر برای تامین دارو انجام خواهدشد.

وی افزود: فعالیت های جهاد تبیین، برگزاری همایش ها و یادواره های شهدا و اردوی راهیان نور بصورت مستمر در طی سال های فعالیت‌ حوزه سلامت بصورت داوطلبانه و رایگان انجام می شود.

برپایی۵۳ بیمارستان صحرایی

به گفته وی، برپایی ۵۳ بیمارستان صحرایی در مناطق محروم داشتیم بیش از ۴۰ هزار نفر در اردوی جهادی شرکت کردند و ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت انجام شد، و ۴ هزار و ۵۲۱ عمل جراحی در مناطق محروم بصورت رایگان در مناطق محروم انجام شد.

وی به جهاد امید آفرینی اشاره کرد و گفت: دشمن تمام همت خود را برای ناامید کردن مردم ما گذاشته تا در اذهان عمومی این فکر را ایجاد کند که انقلاب اسلامی پیشرفتی ایجاد نکرده ولی ما با انجام اقداماتی کاری می کنیم تا امیدآفرینی را در بین مردم ایجاد و تقویت کنیم.