نماینده فدراسیون جهانی اسکی از ترکیه با اشاره به برگزاری مسابقات رولر اسکی انتخابی مسابقات آسیایی به میزبانی تبریز، گفت: تبریز امکانات خوبی برای میزبانی از این رقابت ها دارد.

به گزارش جارچی اخبار، اوزکان کویونجو روز چهارشنبه اظهار کرد: این مسابقات برای نخستین بار است که در تبریز برگزار می شود و برگزاری هر مسابقه ای برای نخستین بار سختی ها و مشکلاتی دارد که اگر با موفقیت همراه شود دوره های بعدی به راحتی و با دستاوردهای بیشتر برگزار خواهد شد.

وی به روند انتخاب پارک باغشمال تبریز برای برگزاری مسابقات رولر اسکی در بخش اسپرینت ۲۰۰ متر اشاره و بیان کرد: در برگزاری چنین مسابقه ای همکاری متولیان شهری و شهرداری بسیار مهم است، پس از بازدیدهایی که انجام دادیم به دلیل کیفیت خوب آسفالت در این پارک و مناسب بودن فضا، آنجا را برای برگزاری مسابقات انتخاب کردیم.

کویونجوبا اشاره به اینکه اسپرینت سخت ترین ماده مسابقات رولر اسکی است و کوچکترین اشتباه می تواند پیامدهای بسیار بدی به همراه داشته باشد، از بابت جسارت مسئولان هیات اسکی آذربایجان شرقی قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه اگر تبریز امکانات لازم را نداشت یقین بدانید همان اول، اجازه میزبانی نمی دادیم، افزود: مسابقات اسپرینت تبریز به صورت مرحله ای و حذفی و گروهی برگزار می شود و برترین های بخش مردان و زنان در فینال با هم رقابت می کنند.

وی گفت: هدف در این مسابقات جمع آوری امتیاز نیست بلکه انتخابی مسابقات آسیایی است.

مسابقات رولر اسکی اسپرینت (سرعت) انتخابی مسابقات آسیایی از دیروز سه شنبه در تبریز آغاز شده است و عصر امروز به پایان می رسد.

این مسابقات در ۲ بخش بانوان و آقایان و با حضور ۵۵ ورزشکار از ۱۲ استان آذربایجان شرقی، تهران، البرز، همدان، خراسان رضوی، کرمانشاه، اردبیل، زنجان، لرستان، گیلان، مرکزی و مازندران در حال برگزاری است.