دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که آیا صهیونیست‌ها تصور می‌کنند که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در تهران به شهادت می‌رسانند و ایران ساکت می‌ماند؟

به گزارش جارچی اخبار به نقل از العالم، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که آیا صهیونیست‌ها تصور می‌کنند که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در تهران به شهادت می‌رسانند و ایران ساکت می‌ماند؟

نصرالله خطاب به صهیونیست‌ها افزود که بسیار گریه و زاری خواهید کرد چون نمی‌دانید از چه خطوط قرمزی عبور کردید.

وی شهادت اسماعیل هنیه را به برادران خود در جنبش و گردان‌های القسام تبریک و تسلیت گفت.

وی در مراسم تشییع پیکر شهید «فؤاد شکر» فرمانده بزرگ مقاومت اسلامی لبنان در ضاحیه بیروت گفت: «در جنبش های مقاومت، رهبران آنها همانند مجاهدان آنها شهید می شوند».

سید حسن نصرالله درباره عملیات ترور اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه حاره حریک در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت گفت: «دشمن در هنگام ترور شهید فؤاد شکر فرمانده حزب الله، ساختمانی مملو از غیرنظامیان را در حاره حریک هدف قرار داد».

آنچه در ضاحیه روی داد ترور نبود بلکه تجاوزگری بود

وی تأکید کرد که ما (به خاطر از دست دادن عزیزان خود) درد می‌کشیم اما با صبر و شکیبایی، تسلیم در برابر خواست خدا و توکل بر خدا با هر درد و رنج و مصیبتی برخورد می‌کنیم.

دبیرکل حزب الله افزود که آنچه در ضاحیه روی داد، یک عملیات ترور نبود بلکه یک تجاوزگری بود.

سید حسن نصرالله گفت که دشمن چند روز قبل از تجاوزگری خود به ضاحیه اینگونه تبلیغ کرد که کاری که انجام خواهد داد، در سطح یک واکنش است اما ما اصلاً این ارزیابی و توصیف را نمی‌پذیریم.

وی گفت: «آنچه اتفاق افتاد، بخشی از جنگ اسرائیل و آمریکا علیه منطقه ماست».

دبیرکل حزب الله افزود: دشمن با متهم کردن شهید ما (فواد شکر) به کودک کشی در محدل المشس بزرگترین عملیات فریب، گمراه کردن و تزویر را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: دشمن در حادثه مجدل شمس سریعاً اتهام زنی کرد اما مدرکی ارائه نکرد.

سید حسن نصرالله گفت: ما مسئولیت داشتن خود را در قبال آنچه در مجدل شمس رخ داد، رد کردیم و تحقیقات داخلی ما تایید می‌کند که ما هیچ ارتباطی با آن اتفاق نداریم.

وی گفت: «اسرائیل» نمی‌تواند این فرضیه را بپذیرد که علت حادثه مجدل شمس، یک موشک رهگیر «اسرائیلی» بوده است.

سید حسن نصرالله افزود: متهم کردن ما درخصوص آنچه در مجدل شمس رخ داد، ظالمانه و غیرقابل قبول است و هدف از این اتهام زنی نیز تبرئه ارتش دشمن از آنچه اتفاق افتاده است.

وی گفت: هدف از متهم کردن مقاومت درخصوص اتفاق مجدل شمس، به راه انداختن فتنه طائفه ای است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: تجاوز نظامی اخیر به منطقه ضاحیه، به عنوان پاسخی به ادعای دشمن به اتفاق مجدل شمس نیست، بلکه بخشی از جنگ و پاسخی به جبهه لبنان است که از مقاومت فلسطین پشتیبانی می کند.

وی تاکید کرد: ما بهای پشتیبانی خود از غزه و حمایت از مسئله فلسطین را می پردازیم و این هزینه را می پذیریم و می پردازیم. دبیرکل حزب الله گفت: ما با اعتقاد به اخلاقی بودن و برحق بودن و اهمیت این نبرد، وارد آن شدیم.

ما در همه جبهه‌ها در یک نبرد تمام‌عیار قرار داریم

وی تاکید کرد: ما در همه جبهه ها در یک نبرد تمام‌عیار قرار داریم و این نبرد وارد مرحله جدیدی شده است.

دبیرکل حزب الله این پرسش را مطرح کرد که آیا تصور می‌کنند که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در تهران به شهادت برسانند و ایران ساکت بماند؟

بسیار گریه و زاری خواهید کرد چون نمی‌دانید از چه خطوط قرمزی عبور کردید

سید حسن نصرالله خطاب به صهیونیست‌ها افزود: «بسیار گریه و زاری خواهید کرد چون نمی دانید از چه خطوط قرمزی عبور کردید».

دبیرکل حزب الله گفت: ما در تمام جبهه‌های پشتیبانی (از مقاومت فلسطین) وارد مرحله جدیدی شده‌ایم و تشدید آن به واکنش‌های دشمن بستگی دارد وی تاکید کرد: دشمن باید منتظر خشم شرافتمدان این امت و انتقام آنها باشد.

سید حسن نصرالله افزود: ترور رهبران تاثیری بر مقاومت ندارد و تجربه نشان می‌دهد که مقاومت در حال رشد، تقویت و بالندگی است.

وی تصریح کرد: اکنون نتانیاهو روی ترور (رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس) حساب بازکرده تا آن را به عنوان دستاورد جا بزند اما نتیجه چنین اقدامی در قبال حماس و جهاد، تشدید مقاومت است.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: خط و مشی و قدرت حزب الله – باوجود هرعملیات تروری علیه خود- همچنان رو به افزایش باقی خواهد ماند زیرا این قدرت و خط و مشی متعلق به یک دکترین و میراث عظیم است.

شهادت فؤاد شکر فرمانده حزب الله قلب ما را به درد آورد

وی گفت که شهادت فواد شکر فرمانده حزب الله قلب ما را به درد آورد، اما این امر عزم و استقامت و پایبندی ما به تصمیماتمان را افزایش خواهد داد.