شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا اعلام کرد که به دلایل امنیتی پروازهای این شرکت را به مقصد تل‌آویو (در سرزمین‌های اشغالی فلسطین) لغو کرده است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از پایگاه خبری یاهونیوز، شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا از چهارشنبه شب پرواز قبرس به تل آویو را به دلایل امنیتی لغو کرد.

به گفته سخنگوی این شرکت، هواپیمای A۳۲۱ قرار بود براساس برنامه ریزی قبلی در فرودگاه لارناکا شهر مونیخ فرود آمده و با خدمه جدید و از قبرس به سمت اسرائیل (سرزمین های اشغالی) پرواز کند اما پس از آنکه ایران اعلام کرد در ساعات اولیه صبح امروز پنجشنبه حریم هوایی خود را به طور موقت می‌بندد، لوفت‌هانزا نتوانست ایمنی پروازها به تل آویو را تضمین کند.

روز دوشنبه نیز لوفت‌هانزا پس از افزایش تنش میان رژیم اسرائیل و حماس پروازها از مبدا فرانکفورت و مونیخ را به سمت سرزمین های اشغالی لغو کرده بود.

یاهونیوز در ادامه با اشاره به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و محافظ وی در تهران، اوضاع امنیتی را در خاورمیانه بیش از پیش متشنج دانست و نوشت: در پی این اقدام که ایران اسرائیل را مسئول آن می‌داند، رهبری ایران تهدید به مقابله به مثل کرد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعاتی پس از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.