پیست بنفش دوومیدانی المپیک پاریس دارای یک طرح هندسی جدید در لایه پایینی خود است که با کمک هوش مصنوعی سبب افزایش عملکرد ورزشکاران و کاهش آسیب‌دیدگی آنها می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از یورونیوز، مسابقات دوومیدانی بازی‌های المپیک پاریس از امروز(پنجشنبه) آغاز می‌شود. مسیر جدیدی که کاملا از نظر فناوری ارتقا یافته و برای اولین بار در تاریخ بازی‌های المپیک به رنگ بنفش است. این پیست توسط شرکت ایتالیایی موندو ساخته شده، شرکتی که از سال ۱۹۹۲ پیست اصلی دوومیدانی ورزشگاه‌ها را برای هر بازی المپیک عرضه کرده است. پیست المپیک ۲۰۲۰ توکیو به رنگ قرمز معمولی یا آجری و پیست المپیک ۲۰۱۶ ریو آبی بود.

حال برگزارکنندگان المپیک رنگ بنفش را برای جایگزینی مسیر آبی سابق ورزشگاه استادوفرانس در نظر گرفتند. شکل هندسی جدید سلول‌های هوایی در زیر پیست این ورزشگاه به ورزشکاران کمک می‌کند تا رکوردشکنی کنند. رنگ خاکستری در قسمت پیچ ها شبیه مسیری است که پاریس برای آخرین بار در سال ۱۹۲۴ المپیک را برگزار کرد. مسیر پیست دوومیدانی ۹ لاین جدید دارد که وسط آن بنفش روشن و لبه‌های آن تیره‌تراست.

این پیست از کربنات کلسیم با پوسته نرم‌تنان مانند صدف تهیه شده که پوسته صدف‌ها به ماندگاری پیست کمک می‌کند و با هدف افزایش عملکرد ورزشکاران از آسیب دیدگی آنها جلوگیری خواهد کرد. لایه بالایی پیست با کفش تماس پیدا می‌کند و لایه پایینی چگالی کمتری دارد که به هنگام دویدن ورزشکاران فشرده می‌شود.

این پیست در عین حال با کاهش ضربات و افزایش عملکرد ورزشکاران ایمنی را تضمین می‌کند و در عملکرد ورزشکاران تاثیرگذار است و دوومیدانی‌کاران از دویدن بر روی این پیست لذت می‌برند. در این پیست از هوش مصنوعی استفاده شد تا اشکال هندسی جدیدی را ایجاد کند که می‌تواند نسل نو پیست در المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس باشد. نرمی پیست به دوندگان کمک می‌کند تا در مواقع دشوار سرعت خود را حفظ کنند. هرچند گرمای هوا می‌تواند بر عملکرد دوومیدانی‌کاران تاثیرگذار باشد.