رییس کل بانک مرکزی گفت: عرضه دینار تا سوم شهریور ماه ادامه دارد.

به گزارش جارچی اخبار، محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی در اولین جلسه ستاد اربعین به ریاست مسعود پزشکیان، رییس‌جمهوری اظهار داشت: به‌منظور تسریع در خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی، عرضه ارز اربعین به صورت دینار در بیش از ۳ هزار شعبه و باجه منتخب هفت بانک عامل در مناطق شهری و روستایی کشور در دستور کار است.

وی ادامه داد: تاکنون ۹۷ درصد ثبت‌نام‌ها برای خرید ارز اربعین به صورت غیرحضوری انجام شده است.

رییس کل بانک مرکزی گفت: منابع لازم ارز دینار برای متقاضیان در ایام اربعین در دسترس است و عرضه آن از روز یکشنبه، هفتم مرداد شروع و تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. خدمت دیگر امسال بانک مرکزی برای زوار اربعین حسینی، افزایش ۵ برابر سقف برداشت از خودپردازهای مستقر در مبادی مرزی تردد زوار اربعین است.

فرزین افزود: بانک مرکزی در این راستا، به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به زائران اربعین حسینی، برداشت نقدی روزانه از خودپردازها ثابت و سیار به صورت درون بانکی و شتابی مسیر تردد زائران و پایانه‌های مرزی در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کلیه نقاط مرزی با کشور عراق، از ۱۶ مرداد ماه تا ۱۶ شهریورماه سال جاری را از ۲۰۰ هزار تومان تا سقف یک میلیون تومان افزایش داد.