معاون مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از تخلف برخی پایگاه‌های خبری در معرفی افراد خبرنگارنما برای عضویت در این صندوق خبر داد و گفت: ‌پس از بررسی کارشناسان مشخص شد افراد معرفی شده هیچ‌گونه ارتباط کاری با شغل خبرنگاری و رسانه نداشته‌اند.

به گزارش جارچی اخبار، مسلم کریمی روز شنبه – ۱۳ مرداد ۱۴۰۳- در حاشیه نشست دبیر قرارگاه عدالت فرهنگی و مشاور مناطق محروم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خبرنگاران در پاسخ به سوال ایرنا درباره انجام شدن روند رسیدگی به پرونده یک سری از خبرنگاران که از مدت‌ها پیش کار تکمیل پروفایل خود را انجام داده‌اند، اظهار داشت: مشکل فرایند عضویت خبرنگاران به دلیل تغییر در زیرساخت‌ها بود که همین باعث معطل ماندن کار شده است، البته اکنون روند کار هم طبق معمول در حال انجام است به دلیل تغییراتی که در اخذ اظلاعات در سامانه جامع رسانه‌های کشور انجام شده در حال رصد بودیم که کار با تاخیر انجام شده اما متوقف نشده و مساله‌ای نداریم.

تا پایان هفته پروفایل خبرنگاران تایید می‌شود

این مقام صندوق اعتباری هنر افزود: یک سری تغییرات در سامانه داشتیم که اصلاحات انجام شده و از اول هفته گذشته بررسی پرونده‌های خبرنگاران که حدود ۱۵۰ نفر هستند آغاز شده است؛ تا پایان این هفته پروفایل خبرنگاران واقعی و واجد شرایط توسط صندوق تایید می‌شود.
معاون اعضای صندوق اعتباری هنر اظهار داشت: به مدیران سامانه جامع رسانه‌های کشور گفتیم که مجموعه های خبری معتبر از دیگر رسانه‌ها اعم از پایگاه‌های خبری جدا شوند و حتما تغییرات ساختاری در این بخش اتفاق بیفتد؛ به ما فردی معرفی شده به عنوان خبرنگار که هیچ کار خبری انجام نمی‌دهد و از نظر سامانه رسانه هم صحیح است.

سماورساز را به عنوان خبرنگار معرفی کرده‌اند

کریمی گفت: برخی پایگاه های خبری دارند تخلف انجام می‌دهند و نام افرادی را به عنوان خبرنگار برای عضویت در صندوق اعلام می کنند که مشاغل دیگری دارند و مرتبط با رسانه نیستند؛ ما روز مطبوعات حساس شدیم و از مدیران سامانه خواستیم تغییراتی اتفاق بیفتد تا تخلفات کمتر شود.
معاون اعضای صندوق هنر گفت: سامانه جامع رسانه‌های کشور خطا نکرده و طبق روال اطلاعات بارگذاری می‌شود، اما پایگاه‌های خبری هستند که از خبرنگارنماها پول هم گرفته‌اند، موردی بوده که فردی به عنوان خبرنگار به صندوق معرفی شده که البته سماورساز بوده و فایل صوتی اش هم موجود است.
کریمی توضیح داد: در عضویت افراد در صندوق، کاری که انجام دادیم این بود که نزدیک به ۲۰ هزار متقاضی عضویت پشت خط بودند، کار شروع شده و شبانه روزی در حال انجام است ضمن این که روند عضویت در صندوق هنر را تغییر دادیم.