مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: شهرک‌های غیردولتی ظرفیت قابل‌توجهی برای ظهور و بروز مشارکت مردم است، استقرار صنف و صنوف در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را دنبال می‌کنیم.

به گزارش جارچی اخبار، فرشاد مقیمی امروز دوشنبه ۱۶ مردادماه در میزگرد خانه صنعت، معدن و تجارت به مناسبت روز ملی حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت: مجوز شهرک‌های صنفی در داخل حریم شهرها و محدوده شهری در برنامه هفتم توسعه به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران واگذار شده است.

وی افزود: این سازمان متولی خوشه‌های کسب و کار در کشور است، تجمیع تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی نیز بر اساس برنامه هفتم توسعه بر عهده ماست.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه صنایع کوچک یکی از جلوه‌های مشارکت مردم است گفت: جایگاه صنایع کوچک در تحقق شعار سال دارای اهمیت است در همین راستا حمایت‌های صنایع کوچک در ۲ حوزه نرم‌افزاری و سخت افزاری (زیرساخت‌های صنعتی) است.

وی ادامه داد: ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با ارتقای وظایف و مسئولیت‌ها مجموعه خدمات مورد نیاز مالی را به واحدهای تولیدی ارائه می‌دهد همچنین نقش و کارکردهای صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ارتقا و به سمت کارکردهای حمایت مالی از بنگاه‌ها به عنوان بانک صنایع کوچک رفته است.

مقیمی با عنوان اینکه نقش برخی صنوف تولیدی برای صنایع کوچک به مراتب بیشتر از صنایع بزرگ است گفت: نقشه لجستیکی کشور در حوزه صنایع کوچک را اگر مرور و بازنگری کنیم اثرات جدی روی اقتصاد کشور خواهد گذاشت.

وی ابراز داشت: توسعه بر مبنای مزیت‌های منطقه‌ای و توجه به آمایش سرزمینی مهم است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر اینکه برندینگ بسیار حوزه مهمی است گفت: دومین تولیدکننده عسل دنیاییم، اما برندسازی و بازاریابی مناسبی انجام نگرفته است، برای ۱۲۰ هزار تولیدکننده عسل کشور در حوزه توسعه برندینگ باید کار شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: بسترهای توسعه‌ای باید پلتفرمی باشد، سازمان‌های پلتفرمی باید شکل بگیرد، زیرساخت‌های لازم باید شکل بگیرد.