جانشین رییس پلیس راه فراجا درباره تردد در محورهای منتهی به مرز در طرح اربعین توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش جارچی اخبار، سرهنگ سیاووش محبی جانشین رییس پلیس راه فراجا درباره آخرین وضعیت ترافیک در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای عراق گفت: تردد در محورهای استان‌های منتهی به استان‌های مرزی مانند کرمانشاه، ایلام، خوزستان، کردستان و آذربایجان غربی پرحجم و روان است. با توجه به تدابیر اندیشیده شده و حضور همکاران و تیم‌های گشتی در محورهای مواصلاتی از ابتدای اجرای طرح اربعین یعنی ۱۶ مرداد ماه تا امروز هیچ گونه گره ترافیکی حتی در مرزها هم نداشته ایم.

وی ادامه داد: بیشترین تردد در محورهای استان ایلام و به سمت مرز مهران بوده است. به زائران توصیه می‌کنیم با توجه به تردد در مرز باشماق و تمرچین زائران برای سفر به عتبات به این مرزها مراجعه کنند این مرزها بسیار خلوت است و زائران تعللی در مرز ندارند و می‌توانند به سهولت به کربلا سفر کنند.

جانشین رییس پلیس راه فراجا تصریح کرد: بیشترین تردد زائران در این مدت به مرزها از طریق وسیله نقلیه شخصی بوده است. این نشان دهنده این است که مردم به توصیه پلیس توجه کرده اند. پارکینگ‌های مستقر در مرزها همچنان ظرفیت دارد و زائرانی که با خودروی شخصی به مرزها مراجعه می‌کنند می‌توانند از این پارکینگ‌ها استفاده کنند و حتما خودروی خود را در این پارکینگ‌ها پارک کنند و با خیال راحت به زیارت بروند.

سرهنگ محبی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که اوج تردد به سمت عراق از روز گذشته آغاز شده و تا ۳۰ مرداد ماه ادامه داشته باشد. تا روز گذشته نیز ۱۸ درصد زائران با اتوبوس به مرز تردد داشته‌اند و ۸۲ درصد با وسیله نقلیه شخصی به مرزها تردد کرده اند.

وی ادامه داد: خودروهای عمومی متخلف شناسایی شده‌اند و در برخی از موارد این خودروها توقیف شده اند. به طور ۲۴ساعته خودروها از طریق دوربین‌ها رصد می‌شوند. اتوبوس‌هایی که نقص فنی دارند به ویژه در ترمز خودرو مشکل وجود دارد بلافاصله به سازمان راهداری نامه می‌زنیم و این اتوبوس‌ها حق جابجایی مسافر را ندارند.

جانشین رییس پلیس راه فراجا گفت: در طرح اربعین با کاهش تصادفات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده ایم.