استاندار اردبیل گفت: بیش از یک چهارم آب معدنی گوارا و دارای ارزش بسیار زیاد در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار،  سیدحامد عاملی روز یکشنبه در بازدید از کارخانه تولید آب معدنی هیما در شهرک تخصصی« آب نیر» اظهار داشت: استان اردبیل با راه‌اندازی واحدهای تولیدی متنوع در این بخش توانسته در سطح کشور سهم قابل توجهی را در تولید آب معدنی به خود اختصاص دهد که همه آنها به برکت کوه سبلان و دامنه‌های پرجوش و خروش و گوارای آن است.
وی بیان کرد: در شهرک تخصصی آب نیر ده‌ها کارخانه تولید آب معدنی فعال است که نمونه موفق سرمایه‌گذاری در این بخش، آب معدنی هیما است که با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی و مدیران توانمند توانسته بازارهای داخلی را تصاحب کند.
استاندار اردبیل گفت: این مجموعه که در فازهای مختلف تعریف شده، قرار است در فازهای جدید نیز به ظرفیت اشتغال خود بیافزاید که امیدواریم با خرید دستگاه و تجهیزات خط دوم فرصت اشتغال در این مجموعه به بیش از ۶۰ نفر افزایش یابد.
عاملی حمایت از سرمایه‌گذاران را زمینه ساز توسعه استان با قوام بیشتر و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت تولید ثروت عنوان کرد و افزود: استان اردبیل در صنایع مختلف به ویژه آب معدنی به برند ملی و بین‌المللی تبدیل شده که قطعا این توانمندی‌ها قابل افزایش خواهد بود.
صادق عبدلی ، مدیرعامل کارخانه آب معدنی هیما هم گفت: از سال ۹۳ با خرید زمین عملیات ساخت ابنیه این مجموعه شروع شد و در سال ۹۶ شاهد تکمیل ساختمان در چهار هزار متر مربع بودیم.
وی افزود: فرآیند خرید تجهیزات مورد نیاز از داخل و کشور لهستان انجام شد ولی به دلیل شرایط کرونا و تشدید تحریم‌ها موفق نشدیم در مرحله اول دستگاه بادکن را خریداری کنیم اما اواخر سال ۱۴۰۱ موفق به خرید این دستگاه و وارد کردن آن به استان بودیم تا مراحل نصب و راه‌اندازی این کارخانه و تولید آزمایشی آن را در اوایل سال‌جاری شاهد باشیم.
وی به افتتاح این مجموعه در فاز اول با ظرفیت تولید ۱۴ هزار بطری در ساعت اشاره کرد و گفت: خرید دستگاه جدید و راه‌اندازی خط دوم در دستور کار است که امیدواریم با راه‌اندازی آن فرصت اشتغال ۴۰ نفری این کارخانه به ۶۰ نفر افزایش یافته و تولید هم به بیش از ۳۰ میلیون بطری در سال برسد.
مدیرعامل واحد تولیدی آب معدنی هیما رعایت استانداردها و موازین بهداشتی را در تولید این محصول با مجهز شدن به آزمایشگاه تخصصی و پیشرفته یادآور شد و بیان کرد: در حال حاضر عمده محصولات تولیدی هیما به مشهد، شیراز، یزد، اهواز، کردستان، آبادان و کرمانشاه ارسال شده و با توجه به افزایش تقاضا، تلاش بر این است تا صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس در سال‌های آینده عملیاتی شود.
عبدلی با قدردانی از استاندار سابق و فعلی استان در حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای راه‌اندازی این مجموعه تصریح کرد: ۲ هزار میلیارد ریال در این مجموعه سرمایه گذاری شده و ۴۵ میلیارد ریال هم تسهیلات دریافت شده است که جا دارد از حمایت‌های فرهاد مشهدی محمدی سرمایه‌گذار این کارخانه قدردانی کنیم که فرصت راه‌اندازی این کارخانه و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه را فراهم کرد.
مدیرعامل کارخانه آب معدنی هیما گفت: فازهای جدیدی طراحی شده که امید است با احداث ۲ سوله جدید نسبت به تولید آب‌های گازدار، طعم‌دار و شیشه‌ای در سال‌های آینده اقدام شود.