رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران درباره آمادگی حمل و نقل عمومی برای ابتدای مهرماه گفت: بعید است که در حمل و نقل عمومی تا ابتدای مهرماه تحول خاصی اتفاق بیفتد.

به گزارش جارچی اخبار، «سید جعفر تشکری هاشمی» در گفت و گو با  ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس و افزایش سفرها در مهرماه از نظر شما وضعیت حمل و نقل عمومی به چه صورتی است، گفت: هرساله در سه ماهه اول سال درباره سال تحصیلی برنامه ریزی‌ها را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به خلوتی شهر و کاهش سفرهای مردم و تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس فرصت خوبی است که نواقص سیستم حمل و نقل را رفع کرده تا این سامانه بتواند پاسخگوی انبوه سفرها در ابتدای مهرماه باشد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران تصریح کرد: اطلاع دقیقی از اینکه در طول این مدت چه کاری انجام شده ندارم اما آنچه که دیده‌ام و براساس گزارشاتی که در جلسات از سوی شهرداری تهران به ما ارائه شده است پیش بینی اینکه در حمل و نقل عمومی در ابتدای مهرماه تحول خاصی بیفتد، بعید می‌دانم.

تشکری هاشمی گفت: شرکت‌های اتوبوس ساز براساس قراردادهایی که دارند به طور ماکسیمم در ماه بتوانند ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل دهند، اینکه اتوبوس تحویل داده شود یا نشود هم بحث دیگری است. اما با ماهانه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس آن تحول و اتفاق بزرگ عملا اتفاق نمی‌افتد.

وی با اشاره به اقداماتی که در مترو انجام شده است، گفت: البته در مترو اقدامات خوبی صورت گرفته است. بحث تعمیرات دوره‌ای واگن‌ها در شهریورماه با جدیت بیشتری دنبال می‌شود امیدواریم این خرابی‌ها کمتر شود اما اینکه فکر کنیم به عدد ناوگان اضافه می‌شود، تقریبا چای امیدواری نیست.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به تغییر مدیریت در سازمان حمل و نقل ترافیک گفت: در صحن شورا نیز در این خصوص تذکر داده‌ام که تغییر و تحولاتی که در بخش حمل و نقل در حال انجام است و جابجایی مدیران سازمان ترافیک به نظر من یک کار حرفه‌ای نبود. در این شرایط که باید همه توان برای اداره بهتر ترافیک شهری گذاشته شود، جابجایی مدیران یک کار غیرحرفه‌ای است و مطمئنا می‌تواند اثرات منفی بر جریان ترافیک شهر بگذارد.

تشکری هاشمی تاکید کرد: امیدواریم در این چند روز باقی مانده مدیران شهری حداکثر استفاده را ببرند و سیستم‌های هوشمند را فعال کنند. در حال حاضر سیستم‌های هوشمند وضعیت خوبی ندارند همچنین ناوگان اتوبوس رانی باید اورهال شوند و همینطور باید افزایش ناوگان انجام شود البته در بحث افزایش امید زیادی نداریم که بخواهد اتفاق بزرگی رخ دهد. در بحث تعمیرات نیز تاحدودی اقداماتی صورت گرفته است اما باز هم کفایت نمی‌کند و باید منابع بیشتری در اختیار شرکت واحد قرار بگیرد تا بتوانند تعمیرات بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: هماهنگی بین دستگاهی نیز موضوع پر اهمیتی است که باید بین پلیس راهنمایی و رانندگی و دستگاههای خدمات رسان و همینطور شهرداری تهران صورت بگیرد. اگر این اتفاقات انجام شود بخش زیادی از موضوعات قابل پیشگیری به نظر من می‌تواند نتیجه دهد.