مقامات لشکری و کشوری و شخصیت‌ها با صدور پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای، شهادت مجاهد نستوه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.

به گزارش جارچی اخبار، در پی حملات ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، حزب‌الله لبنان بعدازظهر شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ در بیانیه‌ای شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل این جنبش را تأیید کرد.

همچنین طی این حملات که ویرانی‌های گسترده‌ای را بر جای گذاشت، ده‌ها لبنانی زخمی شده و به شهادت رسیدند.

حزب‌الله لبنان در بیانیه خود تأکید کرده است: جناب استاد، سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن در جوار پروردگار و رضای او حرکت کرده و به قافله جاویدان شهدا پیوسته است.

در پی این بیانیه و شهادت این مجاهد بزرگ، مقامات لشکری، کشوری، شخصیت‌های سیاسی و احزاب و تشکل‌ها در پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای، شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش: سیدحسن نصرالله نمادی از پایداری، شجاعت و ایستادگی بود و در مبارزه با دشمنان اسلام و بشریت رهبری پیش‌قدم بوده و نقش مهمی در تقویت جبهه‌های مقاومت ایفا کرد. اقدام به ترور مذبوحانه و به شهادت رساندن ایشان نشان‌دهنده قساوت دشمنان آزادی و حقایق انسانی است.

حجت‌الاسلام سید ضیاءالدین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع: سردمداران آمریکا و اسرائیل و اربابان نظام سلطه بدانند مبارزه حق‌طلبانه مردم لبنان و فلسطین بر ضد اشغالگران صهیونیست با شهادت این سید عزیز و همراهانش هرگز متوقف نمی‌شود و راه مقاومت و ایستادگی تا پیچیده شدن طومار زندگی ننگین ظالمان و جنایتکاران با قوت و قدرت ادامه می یابد.

حجت الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: تلاش رذیلانه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن رهبر حزب الله منجر به تقویت عزم و اراده مردم شده و مقاومت را مستحکمتر خواهد نمود. قطعاً این حملات تروریستی که با حمایت استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار انجام می‌شود چهره پلید و منفور آمریکا را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس: با شهادت سید حسن‌ها و حاج قاسم‌ها و رهبران مقاومت، نور فروزان اندیشه متعالی آنان روز به روز تابنده‌تر شده و ضمن بیدار کردن جان‌های خفته، به منزوی شدن هر چه بیشتر تفکر تجاوزگران امریکایی- صهیونیستی منجر خواهد شد.

جهاد دانشگاهیکشتار گسترده غیرنظامیان و اعضای جبهه مقاومت اسلامی در منطقه ضاحیه لبنان و همچنین جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه که در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۴۱ هزار شهید و ۹۶ هزار مجروح داشته است، بار دیگر ثابت کرد درندگی این جرثومه فساد و تباهی پایانی ندارد و مطمئناً به خواست و مشیت الهی این جنایت ددمنشانه بی‌پاسخ نخواهد ماند.

زهرا ناظم بکائی رئیس ‌دانشگاه الزهرا(س): جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ مهمی وارد کنند. همه‌ نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است. سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد.

سعید جلیلیعضو شورای راهبردی روابط خارجی: در سال‌هایی که آمریکا و صهیونیسم برای نظم جدید منطقه رویا می‌بافتند، سید حسن نصر الله همراه با نیروهای مقاومت، رژیم صهیونیستی را از جنوب لبنان اخراج کرد و در جنگ ۳۳ روزه مزه شکست را به مستکبران چشاند و نشان داد نظم جدید را فرزندان مقاومت رقم خواهند زد.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی: امروز جبهه مقاومت آکنده از بزرگ مردانی شجاع و دلاور است که جان بر کف و مشتاقانه ادامه مسیر سید مقاومت و سایر شهدا را با صلابت به سوی آرمان‌های مقدس مسلمانان در آزادی قدس شریف و اقتدار امت اسلامی تا پیروزی نهایی پی می‌گیرند.

حزب مردم‌سالاری: رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو بداند هر چند باید عواقب عبور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران را که قطعا سخت و نابودگر خواهد بود در نظر داشته باشد، اما با اقدامات وحشیانه و بی محابای این چنینی نمی‌تواند رویای کشاندن جمهوری اسلامی ایران به جنگ مستقیم را تعبیر سازد، بلکه پاسخی سخت و متناسب را از جبهه مقاومت و مخصوصا حزب الله لبنان دریافت خواهد کرد.

شورای ائتلاف نیروی های انقلاب شهید سید حسن نصرالله پاداش سی و دو سال مجاهدت فی سبیل‌الله را دریافت کرد. ابوالشهید نصرالله در خط مقدم جهاد و مبارزه بود ثمرات مکتبی که این روحانی جلیل‌القدر برپا کرد، ظهور نسلی باورمند به آرمان مقاومت و آزادی قدس شریف است.
جامعه اسلامی مهندسین: شهید سید حسن نصرالله مظهر غیرت الله در عصر بی غیرتی بسیاری از سران و دولتمردان کشورهای جهان بود. او ننگ تسلیم زیر یوغ صهیونیسم را با نثار خون خود نپذیرفت و سالها همچون خاری در چشم این رژیم سفاک و اربابانش خواب را بر سران رژیم جعلی حرام کرده بود.

علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردیبی‌تردید راه پرافتخار سید مقاومت جناب ‌سیدحسن نصرالله ادامه خواهد یافت و آرمان مقدس او در آزادی قدس شریف محقق خواهد شد. ایران اسلامی همچون همیشه در کنار دولت و ملت مقاوم لبنان و مقاومت قهرمان فلسطین بوده و از تمام ظرفیت خود برای حمایت از ایشان بهره خواهد برد.

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن: دشمنان امت اسلام و جبهه مقاومت بدانند که خون این شهید عزیز و بزرگوار، جانی تازه به رگ‌های مجاهدان و مبارزان لبنان و فلسطین می‌بخشد و حزب الله تا لحظه پیروزی نهایی علیه رژیم غاصب صهیونیستی زنده و سرفراز باقی می‌ماند.

احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: حمله رژیم صهیونیستی به لبنان که منجر به شهادت رهبر سرافراز حزب‌الله لبنان، سیدحسن نصرالله، سردار عباس نیلفروشان و جمعی دیگر از رزمندگان راه مقاومت شد، نشانه دیگری از اقدامات ضدانسانی این رژیم جنایت‌کار است.

محمدرضا مخبر دزفولی رئیس فرهنگستان علوم: شهید سید حسن نصرالله به عنوان نماد مقاومت و عزّت، الهام‌بخش میلیون‌ها انسان در سراسر جهان بود. او با استقامت و بصیرت، افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را فرو ریخت و ثابت کرد که اراده ملّت‌ها، بر هر قدرتی پیروز می‌شود.

هاشم کارگر معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال: ضایعه از دست دادن مجاهدین و مبارزان راه اسلام برای همگان بسیار سخت و دردناک است، اما سید شهیدان مقاومت، به برادران و همرزمان شهیدش پیوست و خون سرخ این عزیز همچون سردار سلیمانی، عماد مغنیه، اسماعیل هنیه و دیگر مجاهدین جبهه حق و راستی، تضمین کننده پیروزی محور سرافراز مقاومت خواهد بود.

یوسف حجت سرپرست دانشگاه تربیت مدرس: به شهادت رساندن عالم مجاهد سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان ، جنایتی عظیم و نابخشودنی است که هرچند قلب همه آزادگان جهان را به درد آورد اما هرگز نمی تواند خللی در مسیر آرمان های آن مجاهد مبارز و نستوه و راه پرافتخار سید مقاومت ایجاد کند و جبهه‌ عزتمند مقاومت اسلامی  همچنان با سربلندی و اقتدار به مسیر خود تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داد.
عباس علی‌آبادی وزیر نیرو: پایه‌های رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری سست شده و شمارش معکوس برای پایان عمر این غده سرطانی منطقه آغاز شده است، اگرچه شهادت این بزرگ‌مرد تاریخ ضایعه‌ای جبران‌ناپذیری خواهد بود،  اما بدون شک مسیری که این انسان وارسته و الهی پیشروی محور مقاومت گشود.

غلامرضا نوری وزیر جهاد کشاورزی: آرمان قدس زنده است؛ سید حسن نصرالله و دیگر قربانیان راه عزت، شرافت و آزادگی با خون خویش گواهی می‌دهند که آرمان قدس زنده است و جبهه مقاومت، برای بازگشت بیت‌المقدس به آغوش اسلام و پاک‌سازی فلسطین شریف از لوث صهیونیزم پلید، آماده جانفشانی است.

محمد باقر ذوالقدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: حزب الله لبنان، الگوی جاودانه مقاومت اسلامی و ستون استوار عزّت و اقتدار مردم لبنان و رهبر گرانمایه و فرماندهان ممتازش، کابوس شکست رژیم خون آشام و جنایتکار صهیونی است. امروز نیز بحول و قوه الهی از خون این سید والامقام، رهبران و فرماندهانی برای جبهه مقاومت خواهند روئید که اضمحلال و نابودی رژیم غاصب را در کوتاه ترین زمان، رقم خواهند زد.

سحر تاج بخش مسلمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور:  سید حسن نصرالله بخش زیادی از عمر با برکت خود را صرف مقابله با تجاوز و نسل کشی رژیم یاغی و بی صفت اشغالگر قدس کرده که سبب احیای عزت اسلامی در لبنان و فلسطین شد.تردیدی نیست که شهادت این رهبر بزرگ و پرچمدار مقاومت به استحکام و اتحاد بیشتر جبهه مقاومت و زوال رژیم اسرائیل منجر می‌شود.

حزب تمدن اسلامیبی‌شک جنایت‌های مکرر صهیونیست‌ها و کشتار مردم بی‌گناه غزه و لبنان و به شهادت رساندن بزرگان جبهه مقاومت بی‌پاسخ نخواهد ماند و سازمان مستحکم حزب‌الله قوی‌تر از گذشته در صحنه خواهد بود و تا کوتاه کردن دست غاصبان قدس از پای نخواهد نشست.