معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان از افزایش ساعت کار نانوایی‌های فعال در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری جارچی اخبار از کاشان، مسعود خاندایی با اشاره به شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: برای جلوگیری از ازدحام ساعت کار پخت نانوایی‌های شهرستان کاشان بیشتر می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان افزود: بر اساس آخرین آمارها حدود ۴۰۰ نانوایی در شهرستان کاشان فعالیت دارند که ۶۰ واحد سنگک تنوری، ۱۴۱ واحد لواش ماشینی و بقیه انواع نان‌های دیگر را پخت می‌کنند و ماهانه نزدیک به ۵۰ هزار کیسه آرد ۴۰ کیلویی یارانه‌ای بین آنها توزیع می‌شود.

پیش‌تر با مصوبه ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا در کاشان، فعالیت صنایع و اصناف این شهرستان با محدودیت‌هایی روبه‌رو شده بود که البته برخی واحدها از جمله صنف نانوایان از آن مستثنی شده‌اند.

کاهش ۲۰ درصدی قیمت مرغ

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان همچنین گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ کشتار روز که بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار پیش از این ۱۲۸ هزار ریال تا ۱۳۰، ۱۳۲ و حتی ۱۳۵ هزار ریال بود، به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

خاندایی علت کاهش قیمت گوشت مرغ را سرمایه‌گذاری زیاد مرغداران برای تامین نیاز شب عید و کاهش تقاضا از جمله لغو آیین‌های عقد و عروسی در تالارها، تعطیلی رستوران‌ها و کاهش روابط اجتماعی و عمومی و دید و بازدیدهای خانوادگی عنوان کرد.

خاندایی به توزیع روزانه ۵۰ کیلوگرم گوشت مرغ در شهرستان کاشان اشاره و تشریح کرد: افزون بر ۱۰۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های این منطقه کشتار می‌شود که مازاد آن برای ماه مبارک رمضان در حال ذخیره‌سازی است زیرا. گوشت مرغ یکی از پرمصرف‌ترین موادغذایی در سبد خانوارها است.

وی اضافه کرد: گوشت مرغ به علت فراوانی و ارزانی به نسبت گوشت قرمز و ماهی، بیشتر مورد توجه قشرهای کم درآمد قرار می‌گیرد، در حال حاضر افزون بر ۳۰ واحد تولید مرغ گوشتی و بیش از ۲۰ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار در شهرستان کاشان فعالیت می‌کنند.