کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: کودکان نیز به ویروس کرونا مبتلا میشوند.

به گزارش خبرگزاری جارچی اخبار از کاشان، دکتر مریم یعقوبی اظهار داشت: کودکان معمولا علائم کمتری حین بیماری نشان میدهند و فاقد علائم هستند ولی به انتقال بیماری کمک کنند، بنابراین لازم است که اصول بهداشتی و نحوه درست رعایت آنرا به کودکان آموزش دهیم.
دکتریعقوبی افزود: طبق مطالعات انجام شده احتمال ابتلاء کودکان به کرونا ویروس نسبت به بزرگسالان بالاتر نبوده و درواقع بزرگسالان بیشترین میزان بیماری را نشان میدهند، با این وجود آموزش مناسب میتواند کودکان را از خطر ابتلا به این بیماری مصون نگه دارد.
وی گفت: تمیز کردن دستها به صورت مرتب توسط آب و صابون یا الکل، دوری از افراد بیمار (افرادی که سرفه یا عطسه می¬کنند)، استفاده از اسباب بازی¬های قابل شستشو (طبق دستورالعمل کارخانه سازنده)، شستشوی مرتب آنها توسط بالاترین درجه آب ممکن و تمیز کردن مرتب سطوح با تماس زیاد مانند میز، دستگیره در، صندلیها، کلید برق، کنترلها، سینک و … از جمله راهکارهای حفظ بهداشت برای کودکان عنوان کرد.
کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاه علوم پزشکی کاشان درخصوص آیاعلائم کرونادراطفال بابزرگ سالان متفاوت است. گفت: علائم در کودکان و بزرگسالان یکسان است؛ هرچند این علائم در کودکان معمولا به صورت خفیف تری بروز میکند که شامل علائم شبیه به سرماخوردگی، تب، آبریزش بینی و سرفه می باشد، تهوع و اسهال نیز در برخی کودکان دیده شده است.
وی درادامه یادآور شد: این مسئله که آیا کودکان، بخصوص کودکان با بیماریهای زمینه ای، ممکن است دچار موارد شدیدتر این بیماری شوند هنوز ثابت نشده است؛ اما در مورد این کودکان، بخصوص کودکان با بیماریهای ریوی، احتیاج به مراقبت بیشتر دارند.

دکتریعقوبی درپایان تاکید کرد: کودکان نیز مانند بزرگسالان، درصورتی که سالم هستند (سرفه و عطسه نمیکنند) و در ارتباط با فرد بیمار یا اماکن شلوغ (که امکان حضور فرد با علائم سرفه و عطسه وجود دارد) نیستند، احتیاج به پوشیدن ماسک ندارند.
انتهای پیام/ بصیرتی