مدیر مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با تلاش مراقبین سلامت و بهورزان، در شاخص های پیگیری فوری و فعال موارد مشکوک، دانشگاه موفق به کسب رتبه اول در کلان منطقه ۷ کشور شد.
به گزارش خبرگزاری جارچی اخبار از کاشان، دکتر ابوالفضل رعیت محتشمی به خبرنگاران اظهار داشت: روزانه بیش از ۳۵ هزار تماس توسط مراقبین سلامت و بهورزان جهت غربالگری افراد، خانواده، پیگیری موارد مشکوک و پیگیری روند درمان بیماران و سلامت اطرافیان صورت گرفته است.
دکتر رعیت با اشاره به ۱۵ هزار پیگیری تلفنی، تصریح کرد: تاکنون ۳۸۰ هزار نفر و ۱۲۴ هزار خانوار بصورت تلفنی از طریق سامانه ۴۰۳۰، در حوزه معاونت بهداشت غربالگری شده اند.
وی اظهار داشت: همچنین ۱۱۶۹۰ مورد پیگیری تلفنی جهت پیگیری وضعیت بیماران مبتلا به کرونا ویروس و نزدیکانشان صورت گرفته است.
مدیر مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشتی یادآور شد: تاکنون بیش از ۶۷۰۰ نفر به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده اند که از این تعداد ۵۹ درصد نیازمند مراقبت در منزل، ۱۶درصد ارجاع به بیمارستان، ۲۵درصد سالم و حدود ۲ درصد نیز تحت درمان دارویی قرار گرفته اند.
دکتر رعیت محتشمی، با اشاره به غربالگری ۹۲درصد از زنان باردار، گفت: ۹۱ مورد از این زنان دارای علامت بوده اند و ۴۲ نفر به پزشک و ۴ نفر به بیمارستان ارجاع شده اند و تمامی موارد بهبودی کامل داشته اند.