سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در استان اصفهان گفت: به منظور تامین آب برای یک دوره ۶ ماهه (تا پایان شهریور) به ویژه تیر و مرداد که بیشترین مصرف آب را خواهیم داشت، راهکاری بررسی و تمهیدی در نظر گرفته شد.

به گزارش جارچی اخبار از کاشان،حجت‌الله غلامی در حاشیه نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در کاشان به خبرنگاران با اشاره به آب با عنوان یکی از موارد مهم در ارتباط با بهداشت فردی و عمومی مردم اظهار داشت: اگر نتوانیم آب آشامیدنی و بهداشت مورد نیاز را تامین کنیم، با توجه به تاکیدهایی که وزارت بهداشت در مورد بهداشت فردی مطرح کرده است، در ماه آینده با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در استان اصفهان گفت: میانگین مصرف آب در استان اصفهان بیش از ۱۸ درصد و در منطقه کاشان بیش از ۲۰ درصد است که با توجه به افزایش دما و همچنین افزایش شیوع ویروس کرونا در این منطقه، با مشکل دست به گریبان خواهیم شد.

غلامی با تاکید بر این مطلب که آب مورد نیاز کاشان تامین می شودگفت: به منظور تامین آب برای یک دوره ۶ ماهه (تا پایان شهریور) به ویژه تیر و مرداد که بیشترین مصرف آب را خواهیم داشت، راهکاری بررسی و تمهیدی در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امکان برداشت آب در ۲۴ ساعت از چاه‌ها میسر نیست، قرار شد تامین آب مورد نیاز کاشان از زاینده‌رود به ۷۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یابد.

معاون استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تعهد میزان تامین آب پیش‌تر ۶۵۰ لیتر بر ثانیه بود، ابراز امیدواری کرد با این افزایش مشکل تامین آب در منطقه کاشان برطرف شود، آب آشامیدنی مردم منطقه کاشان با حدود ۳۵۰ لیتر بر ثانیه انتقال آب زاینده‌رود و ۸۰ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق با میزان آبدهی ۲ تا ۲۰ لیتر بر ثانیه در سال تامین می‌شود کهدر زمان حاضر بیش از ۱۴۵ هزار فقره انشعاب آب در حوزه‌های خانگی، صنعت، اداری، تجاری و فضای سبز در اختیار شهروندان و مجموعه شهری این منطقه قرار دارد.

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در استان اصفهان همچنین با اشاره به موج دوم شیوع کرونا گفت: کنترل رفت و آمد خودروها با قوت و قدرتی که در ۱۲ و ۱۳ فروردین انجام شد باید در روزهای پیش‌رو در این استان و از جمله شهرستان کاشان نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزون بر رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، بر رفت و آمدها و تماس‌ها نیز تاکید کرده است و با توجه به اینکه کاشان در جبهه مقدم تهران و قم قرار دارد، باید اقدام‌های خاصی در این منطقه انجام شود که هم اکنون وضعیت منطقه به سمت کاهش بستری شدن بیماران کرونایی پیش می‌رود اما نباید موج سفرها، این منطقه را به حالت قبل بازگرداند.

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در استان اصفهان تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که با توجه به تعطیلی آخر هفته و نیمه شعبان، حجم سفرها و تجمع‌ها بیشتر شود که برای جلوگیری از این سفرها و تجمع‌ها، ایستگاه‌های کنترل سلامت مانند ۱۲ و ۱۳ فروردین باید با شدت و قوت فعال شود.

وی اضافه کرد: باید با همکاری فعال و با قدرت جمعیت هلال احمر، نیروی مقاومت بسیج، ارتش، نیروی انتظامی، پلیس راه، پلیس راهور و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، حجم تردد و کنترل به روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین برسد تا میزان پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها و بستری آنها کاهش یابد.

غلامی همچنین از تامین بسته‌های معیشتی و بهداشتی خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه فعالیت اصناف کم‌خطر نیازمند ماسک و دستکش است، با فرمانداری و اتاق اصناف استان اصفهان هماهنگی شد تا بسته‌های حمایتی و معیتشی را در اختیار افراد نیازمند قرار دهند.

وی با اشاره به توزیع حدود ۵۰ هزار بسته از فردا بین خانواده‌های نیازمند تاکید کرد: امید می‌رود با این کمک‌ها به شهرستان‌های کاشان، آران‌وبیدگل و اردستان هم که متاسفانه وضعیت حادی دارد، بتوانیم آنها را به حد متوسط دیگر شهرستان‌های استان برسانیم.