در آغازین روز سال ۱۳۹۹ خورشیدی علی محمد هاشمی طی جلسه ویدیوکنفرانس با دکتر همتی از آمادگی جمعیت هلال احمر استان در پاسخگویی به حوادث احتمالی در سطح استان خبر داد .

به گزارش  جارچی اخبار ؛ در این جلسه علی محمد هاشمی از بسیج تمام امکانات و ظرفیت های مادی و انسانی هلال احمر استان برای مقابله با بیماری کرونا خبر داد و افزود : از ابتدای تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان ، جمعیت هلال احمر با حفظ آمادگی خود تمام ظرفیت های تجهیزاتی ، امدادی ، بهداشتی ، منابع داوطلبی ، سمن ها و حوزه های ستادی و پشتیبانی را برای مقابله با این بیماری بسیج کرد با بتواند اقدامات موثری را انجام دهد .

وی تصریح کرد : در این راستا قرارگاه مرکز بهبود یافتگان بیماری کرونا در استان اصفهان با محوریت هلال احمر استقرار یافت و سایر دستگاه های اجرایی استان از جمله دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، آموزش و پرورش ، شهرداری ، نیروی انتظامی ، سپاه و ارتش با مشارکت فعالانه این مرکز را آماده بهره برداری کردند .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود از مشارکت داوطلبان هلال احمر در ایستگاه های غربالگری و پایش مسافران در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان خبر داده و عنوان کرد : از ابتدای طرح تاکنون تعداد ۱۷۲ هزار و ۹۶۰ تن از مسافران پایش شدند که از این تعداد ۶۶۷ تن از آنها علامت دار بوده اند که به مراکز درمانی معرفی گردیدند .

گفتنی است در این جلسه ویدیو کنفرانس ریال سرپرست جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر تداوم خدمت رسانی ها با حداکثر توان ، از تلاش های صورت گرفته در این زمینه تاکنون تقدیر کرد .