به گزارش خبرنگار جارچی اخباراز یزد، « محمد رضا زارع بنادکوکی»  در جمع شورای معاونین و روسای ادارات گفت: از ده هزار و ۱۱۳ مورد بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی و خدماتی استان، چهارهزار و ۱۱۹  مورد آن مربوط به نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش سطح استان است که میزان تحقق به۱۲۶ درصد رسیده و اداره کل از برنامه مورد انتظار جلوتر رفته است.

 

وی در این خصوص ادامه داد: از این واحدها دوهزارو ۴۰ مورد نیز بازرسی صورت گرفته است، که جداول آماری میزان تحقق را ۱۱۱ درصد نشان می دهد که از این منظر نیز از برنامه جلوتر رفته ایم.

 

مدیرکل اداره استاندارد استان افزود: با توجه به  شرح وظایف ابلاغی از سوی ستاد مرکزی سازمان ملی استاندارد ایران، از دیگر اقدامات این اداره کل انجام طرح طاها(طرح اجرای هماهنگ استاندارد) می باشد که در این راستا و طی مدت گفته شده سه هزارو۹۹۴ مورد بازرسی و نمونه برداری نیز از واحدهای صنفی،مراکزعرضه و فروش استان انجام شده است.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از مجموع آزمون های انجام شده به روی نمونه ها ی اخذ شده از واحدهای تولیدی و صنفی به منظور سنجش میزان ارزیابی انطباق کالاها با استاندارد های ملی مربوطه ۴۰۷مورد مغایرت مشاهده شده ،که مراتب تذکر و اخطارهای لازم به مراکزمربوطه انجام شده است .

 

زارع بنادکوکی در پایان سخنان خود گفت:هدف آن است که با بازرسی ها ونمونه برداری هایی که انجام می شود شهروندان با اطمینان خاطر بیشتری از کالاها و خدمات استاندارد بهره ببرند که در سال جهش تولید انرژی مضاعفی مورد نیاز است ضمن این که همکاری و همراهی مردم نیز می تواند بسیار کارگشا باشد از این رو از هم استانی های خوب دارالعباده یزدتقاضا داریم تا مراتب غیر استاندارد را از طریق تلفن چهار شماره ایی ۱۵۱۷با ما در میان بگذارند.