به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد؛ «محمد علی طالبی» در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان یزد که در محل سالن کوثر استانداری برگزار شد اظهار داشت: رشد قابل توجه بیمه شدگان بیمه اجباری از سال ۹۵ تا ۹۸ (در حدود ۵.۲ درصد) نشان دهنده عملکرد خوب در حوزه اشتغال استان طی سال های اخیر است.

 

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته شاهد کاهش میزان بیمه بیکاری بوده ایم گفت: رکود اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا تهدید بزرگی برای اشتغال استان بوده که درصدد هستیم با برنامه ریزی های صورت گرفته تاثیر این رکود بر اشتغال استان را به حداقل برسانیم.

 

استاندار یزد با اشاره به اینکه حمایت از پشتیبان ها و مشاغل خانگی در دستور کار استان است اذعان کرد: توسعه فعالیت مشاغل خانگی از جمله اولویت های استان است که از طریق صدور مجوز پشتیبان ها در دستگاه های مختلف محقق می‌شود.

 

وی ادامه داد: صدور مجوز پشتیبان برای رونق کسب و کارهای خانگی به فعال شدن ظرفیت های اقتصادی در استان کمک کرده است.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: ظرفیت سنجی در خصوص پشتیبان ها از لحاظ موقعیت جغرافیایی (در چه مناطقی از استان و به چه میزان نیازمند پشتیبان هستیم) و نوع فعالیت (رشته هایی که می‌توانند موجب جذب بیشتر پشتیبان ها شود) صورت می‌گیرد.

 

طالبی با اشاره به اینکه باید ساز و کارهایی تهیه شود تا ارائه تسهیلات به پشتیبان ها منوط به بیمه کردن افراد زیر مجموعه خود باشد خاطرنشان کرد: فرمانداری ها برگزاری کارگروه اشتغال را در دستور کار خود قرار دهند و رونق اشتغال در شهرستان ها با جدیت دنبال شود.

 

وی در پایان تصریح کرد: در سال ۹۹ همه ظرفیت های موجود برای جهش تولید و ایجاد اشتغال فعال می‌شود.