به گزارش جارچی اخبار؛ مسعود منصور لازمه موفقیت هر سازمان را وجود صمیمیت، همدلی و مثبت‌اندیشی افراد آن مجموعه ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: با نقد سازنده از روش‌های کاری و ارائه پیشنهادات مشخص می‌توان برای برون رفت از مشکلاتی که پیش روی اجرا وجود دارد آن را مرتفع نمود.

وی گفت: نقاط قوت در مجموعه منابع‌طبیعی بسیار بالاست و می‌توان در فضای همدلی و صمیمیت آن را احصاء و در مجموعه سازمانی و برون سازمانی ترویج نمود.

سرپرست سازمان جنگل‌ها اعلام کرد: گوش شنوا برای شنیدن مشکلات و موانع و همچنین پیشنهادات سازنده وجود دارد و نظرات کارشناسی و پیشنهادات سازنده کارشناسان می‌تواند بنیه  فنی سازمان را تقویت و ارتقاء بخشد.

منصور در ادامه از تهیه سند اقدام یک ساله سازمان خبر داد و تصریح کرد: در این سند که اقدامات و برنامه اجرایی منابع‌طبیعی قرار دارد از مدیران خواسته شد تا برنامه‌های خود را برای تهیه سند ارائه نماینددکتر منصور در بخش دیگری از سخنان خود که جمع‌بندی نظرات ارائه شده کارشناسان بود به موضوع آموزش نیروی انسانی اشاره کرد و آن را یک ضرورت برای مجموعه منابع‌طبیعی برشمردوی گفت: هیچ دفتری برای برگزاری کارگاه آموزشی با محدودیت مواجه نخواهد بود و برای یادگیری می‌توان به صورت فصلی و در قالب کارگاه‌های منطقه‌ای استان‌ها را دسته‌بندی و آموزش لازم در بخش منابع‌طبیعی را فرا گرفت.

مسعود منصور در پاسخ نظر یکی از کارشناسان دفاتر فنی که به پراکندگی امر حفاظت در یگان حفاظت، معاونت حفاظت و دفتر حفاظت و حمایت اشاره کرده است، گفت: در مدل جدید حفاظت، حفاظت فیزیکی مانند گشت و مراقبت و جلوگیری از تصرفات و تخریب منابع طبیعی و محوریت اطفای حریق بر عهده یگان حفاظت است و سایر اقدامات حفاظتی که دارای ابعاد مختلف فنی و پشتیبانی است از وظایف معاونت حفاظت و امور اراضی خواهد بود.

وی گفت: درباره انجام وظایف حفاظتی در منابع‌طبیعی، سند حفاظتی تهیه شده و در اجرای این برنامه، ارتقاء اقدامات مهم حفاظتی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

منصور همچنین تاکید کرد: نیروهای حفاظتی هنگام گشت و مراقبت در عرصه‌های منابع‌طبیعی حتماً باید لباس متحدالشکل داشته و خودروهای آنان آرم‌دار و نیروها نیز دارای حکم ماموریت باشند.

سرپرست سازمان جنگلها در نشست تبادل نظر کارشناسی، بیان مشکلات و مسایل در منابع‌طبیعی را متعدد خواند و از کارشناسان خواست با توجه به فراوانی و تنوع کاری، در هر نشست کارشناسی مسایل و مشکلات را موضوعی بررسی کرده تا بتوان روش‌های کاری را سریعتر اصلاح نمود.

وی از حضور کارشناسان در عرصه رسانه‌ها و بویژه عرصه نوشتاری و سایت‌ها و پایگاه‌های خبری استقبال کرد و یادآور شد: لازمه پویایی هر سازمان به کارآمدی بدنه فنی و بنیه کارشناسی وابسته است.

منصور انفعالی عمل کردن و اینکه منتظر بمانیم اتفاقی رخ دهد تا پاسخگوی آن باشیم را یک آفت بزرگ برای مجموعه منابع‌طبیعی دانست و از کارشناسان خواست با تولید اطلاعات منطبق بر قانون فعالانه وارد شوند.

سرپرست سازمان جنگل‌ها در پایان بخش سخنان خود به شایسته سالاری افراد در محیط منابع طبیعی اشاره کرد و بر پاکدستی، تجربه و تخصص در انجام وظایف تاکید نمود.