به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « سید محمد رستگاری» عصر روز پنجشنبه  در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اقدامات در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان یزد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا اقدامات متعددی در سطح استان انجام شد که حضور فعال و همه جانبه اقشار مختلف و اصناف را شاهد بودیم.

 

فرماندار یزد بیان کرد: در این مدت ما تجربه متفاوتی در زمینه بحران مقابله با ویروس کرونا داشتیم که بایستی این تجربیات مکتوب شود تا در آینده در صورت بروز چنین مشکلاتی از این تجربیات استفاده کنیم.

 

وی افزود: خیرین و همبستگی از دیگر بخش های مهم و موثر بود که ما نباید بگذاریم این زنجیره از هم بپاشد و بایستی حفظ شود زیرا به این همبستگی نیازمندیم.

 

رستگاری بیان کرد: کاهش ترددها و اقدامات مقابله با این ویروس توسط گروه های مختلف و با همکاری بسیار خوبی انجام شد که نیروهای بسیج، نیروی انتظامی، طلبه ها به خوبی دراین مسیر ما را همراهی کردند.

 

فرماندار یزد بیان کرد: بررسی های مربوط به اتباع به صورت هفتگی است که در این بخش به مباحث اشتغال، توانمندسازی و میمانشهرها پرداخته می شود.

 

رستگاری ادامه داد:ما تمام تلاش خود را برای پیگیری و نظارت بر اصناف به کار گرفتیم و خوشبختانه شاهد همکاری خوبی نیز در این بخش بودیم که در این زمینه نیز ۴۰ گروه بازدید و بررسی را در استان داشتیم.

 

وی افزود: مردم باید توجه داشته باشند که کرونا تمام نشده است و اگر رعایت نشود مجددا وارد پیک می شویم زیرا برخی از استان ها شاهد پیک مجدد بودند و با مشکلات متعددی همراه شدند.

 

فرماندار یزد بیان کرد: در شب اول احیای ماه مبارک رمضان نیز شاهد همکاری خوبی از سوی هیات امنا و مسئولان مساجد و محلات بودیم که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی مراسم ها برگزار شد.

 

رستگاری بیان کرد: متاسفانه با شیوع این ویروس ضرر و زیان های متفاوتی به اصناف و مشاغل مختلف  وارد شد که امیدواریم بتوانیم به آنها کمک کنیم.

 

وی گفت: موسسات قرآنی متضرر نیز می توانند با ارائه درخواست های خود این زیان ها را اعلام کنند که امیدواریم بتوانیم به آنها نیز کمک کنیم.