رویداد فرهنگی هنری جشنواره ملی آه و آهو کاشان در دهه کرامت امسال بدلیل شیوع کرونا و متناسب با پروتکل های بهداشتی به شکل رسانه ای و از طریق رادیو کاشان اجرا و پخش می شود.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از کاشان، ،روح الله توکلی، مسئول شبکه جوانان رضوی منطقه کاشان، در گفتگو با خبرنگاران  ضمن تبریک و شادباش ایام موفور السرور میلاد کریمه اهل بیت (علیهم السلام اجمعین) حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و ثامن الایمه امام رضا (علیه السلام) در دهه کرامت امسال از سوم تا ۱۳ تیرماه ۹۹(اول تا ۱۱ ذی القعده۱۴۴۱ه.ق) با اشاره به اینکه موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان هر سال مجری برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در دهه کرامت با اجتماع هزاران نفری شهروندان ولایت مدار کاشانی است گفت: امسال بدلیل شیوع کرونا برنامه‌های متنوع جشنواره متناسب با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت و سلامت مردم به صورت زنده در قالب ویژه برنامه آه و آهو از رادیو کاشان اجرا و پخش می شود.

وی، زمان برگزاری برنامه رادیویی جشنواره ملی آه و آهو را در رادیو کاشان از ساعت ۱۲:۳۵ تا ۱۳:۲۵ روزهای سوم تا ۱۳ تیرماه یادآور شد و گفت: ویژه برنامه روز دختر به همراه ارتباط تلفنی زنده با حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، گفتگو با کارشناس مذهبی و شعرخوانی از برنامه های سه شنبه نخستین روز از جشنواره دهه کرامت و میلاد کریمه اهل بیت (ع) با عنوان «روز دختر» است.

به گفته وی، گفتگوی تلفنی با دکتر رضا ناظری کارشناس خانواده صداوسیما، ارتباط مستقیم باحرم رضوی، آیتم های کرامات رضوی، داستان هایی از زندگی امام رضا علیه السلام، گزارش مردمی و حضور شاعران و مداحان آئینی از برنامه‌های روز دوم برگزاری جشنواره ملی آه و آهو در رادیو کاشان با موضوع «خانواده رضوی» است.

مدیر عامل موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان، روز سوم جشنواره را با عنوان«انتظار و امام رضا (ع)» ذکر کرد و گفت: گفتگو باحجت الاسلام ابوالقاسمی کارشناس مهدویت، مولودی خوانی و پخش گزارش مردمی از جمله برنامه های سومین روز جشنواره ملی آه و آهو در رادیو کاشان است.

توکلی، تصریح کرد: برنامه های روز چهارم جشنواره نیز با نامگذاری«بزرگداشت مقام امام زادگان» در قالب گفتگو با استاد محسن خسروی کارگردان نمایش ارزشی سلطانعلی و شعرخوانی حاج محمود شریفی(کمیل) مداح و شاعر آیینی برگزار می شود.

وی، برنامه های روز پنجم جشنواره با عنوان«امام رضا شناسی» را گفتگو با دکتر سید مجید مطهری نژاد مفسر قرآن، خوانش کتاب برمدار آفتاب، کرامات رضوی و مولودی‌خوانی از رادیو کاشان دانست و افزود: گفتگو با سردار رضاکاظمی، پخش آیتم داستان های عشق شهدا به امام رضا و اجرای پویش به تو از دور سلام از برنامه‌های روز ششم جشنواره با عنوان «امام رضا(ع)و شهدا» است.

به گفته وی، گفتگو با عموقناد، اجرای نمایش طنز و شعرخوانی از برنامه های روز هفتم جشنواره با عنوان «کودکان رضوی» است.

این خادم فرهنگی امام رضا علیه السلام، نامگذاری روزهای هشتم، نهم و دهم جشنواره را با عناوین «نوجوانان رضوی، پنجره فولاد و کاشان زیر سایه خورشید» تاکید کرد و گفت: 

گفتگو با دکتر سید بشیر حسینی،  شعرخوانی علی اصغر صفازاده، پخش گزارش مردمی و کرامات از برنامه های روز هشتم است.

توکلی، گفتگو با هنرمند آئینی امید معنوی،اجرای نمایش، مولودی خوانی و خوانش کتاب را از برنامه‌های روز نهم و حضور خادمین حرم رضوی در ویژه برنامه رادیویی آه و آهو ،گفتگو، مدیحه‌سرایی، بیان کرامات وداستان های رضوی را از برنامه‌های پایانی و روز دهم جشنواره در رادیو کاشان برشمرد.

شایان ذکر است: موسسه خادمین حضرت رضا علیه السلام در کاشان که با شعار خادم فرهنگی امام رضا(ع) فعالیت می کند مجری برنامه های متنوعی از جمله آیین شمع گردانی شام شهادت امام رضا (ع) به عنوان نخستین شهرستان برگزار کننده این آیین پس از مشهدالرضا،  جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو به مدت ۱۰ شب و جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی هر سال در ایام دهه کرامت (تولد امام رضا علیه السلام تا میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها) است.

کاشان تنها شهرستان کشور است که جشن زیر سایه خورشید را همردیف استان ها بصورت مستقل با حضور کاروان خدام حرم رضوی هر سال در دهه کرامت در شهر و‌ و روستاهای دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل برگزار می کند که امسال به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در قالب اجتماعات مردمی و به شیوه سال های قبل برگزار نمی شود بلکه به شیوه خاص برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/ بصیرتی