سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، گفت:: نظام بیمه اجتماعی و بازنشستگی کشور به جهت دامنه شمول و گستردگی خود در مناسبات اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مهم و حایز اهمیت دارد
به گزارش جارچی اخبار حسین فتحی در دیدار معاونان و مدیران‌کل تامین اجتماعی و بهزیستی و مدیران مجموعه ادارات وسازمان‌های تابعه وزارت در آذربایجان‌شرقی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی در استان بیش از ۵۳ درصد جمعیت را تحت پوشش دارد و به عنوان یک نهاد مردم نهاد با اتکا به منابع حاصل از حق بیمه فعالیت می کند.
وی افزود:در نظر گرفتن سایر صندوق ها، بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی می باشند.
وی یادآور شد: صندوق‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۶۳ درصد جمعیت را تحت پوشش قرار دارد
فتحی افزود: با همت و تلاش مجموعه ادارات و سازمان‌های تابعه وزارت در استان در راستای صیانت از معیشت و سلامت اقشار مولد جامعه و خانواده‌های تحت تکلف آنان خدمات شایسته‌ای ارائه می‌گردد.
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، خاطر نشان کرد: تعداد ۲۰۱ هزار و ۶۶ نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر در استان هستند که ۱۹ هزار و ۲۷۲خانوار مستمری بگیر از خدمات این صندوق بهره‌مند می‌باشند.
فتحی ادامه داد: تعداد ۱۱۸ هزار نفر مددجو تحت پوشش از خدمات اداره‌کل بهزیستی استان بهره‌مند می‌شوند همچنین ۷۵ هزار و ۵۰۱ نفر خدمات مستمر از بهزیستی دریافت نموده و ۵۸ هزار و ۴۰۲ نفر از خدمات موردی از طریق این اداره‌کل استفاده می‌کنند.
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، افزود: ۷۵ هزار و ۲۱۹ مستمری‌ ‌بگیر بازنشسته و ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر کار افتاده شامل متوفی و بازنشسته متوفی تحت پوشش صندوق بازنشستگی استان قرار دارند.