مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، از بهره مندی بیش از ۹۹ درصدی جمعیت روستایی شهرستان بوئین میاندشت از گاز طبیعی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری این شهرستان گاز دار می باشد و بوئین میاندشت در زمره شهرهای سبز استان قرار دارد.

به گزارش جارچی اخبار و بسید مصطفی علوی، با ارائه گزارشی از وضعیت گازرسانی در سطح شهرستان بوئین میاندشت، با اشاره به بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ مشترک در سطح این شهرستان، افزود: ۹۰ درصد مشترکین این شهرستان را بخش خانگی تشکیل می دهد.
مهندس علوی، بیان داشت: مصرف گاز این شهرستان حدود ۳۸ میلیون متر مکعب در سال می باشد که ۷۱ درصد آن معادل؛ ۲۷ میلیون متر مکعب در بخش خانگی مصرف می شود و مابقی در بخش صنعت و عمومی توزیع می گردد.
وی، همچنین میزان شبکه گذاری در سطح این شهرستان از نظر گازرسانی را بالغ بر ۶۳۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: ۵۷۲ کیلومتر شبکه توزیع گاز و ۵۸ کیومتر شبکه تغذیه در این شهرستان اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به خدمات غیر حضوری اداره گاز بوئین میاندشت و سامانه های اینترنتی، پیامکی و طرح حذف قبوض کاغذی گفت: شماره همراه همه مشترکین سطح شهرستان جمع آوری و در سیستم ثبت شده و قبوض به صورت پیامکی برای مشترکین گاز این شهرستان ارسال می شود.
وی، بر حفظ آمادگی اداره گاز بوئین میاندشت بر مقابله با حوادث در زمان بحران اشاره نمود و اظهار داشت: با تمهیدات و بر نامه ریزی های انجام گرفته، آموزش و مانورهای متعدد و همچنین با استفاده از توان و ظرفیت شرکت برای تامین گاز پایدار، مستمر و ایمن برای مشترکین تلاش شده است.
مهندس علوی، با تاکید بر اینکه با آموزش نکات ایمن و بهینه گاز طبیعی، می بایست در استفاده صحیح از این انرژی پاک و خدادادی، اهتمام ورزید، خاطرنشان ساخت: مردم باید در مصرف بهینه گاز طبیعی دقت بیشتری نمایند، چون این منابع محدود و تمام شدنی است ضمن اینکه مصرف نا بجای آن هم مشکلات زیست محیطی را در پی دارد.